Υγεία & Ομορφιά
Φροντίδα για τη Γυναίκα

Όσα Χρειάζεται να Γνωρίζετε για το Προεμμηνορρυσιακό Σύνδρομο

Υπολογίζεται ότι τρεις στις τέσσερις γυναίκες αντιμετωπίζουν έστω κι ένα μικρό πρόβλημα πριν από την περίοδό τους κάθε μήνα που μπορεί να είναι ψυχολογικό ή σωματικό.

Δεν έχει ακόμα εξακριβωθεί ποια είναι η αιτία που συμβαίνουν όλα αυτά, αλλά υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που συμβάλλουν στην εκδήλωσή του, όπως αλλαγές στα επίπεδα των ορμονών κατά τη διάρκεια του κύκλου, αλλαγές στα επίπεδα της σεροτονίνης που προκαλούν μελαγχολία, κούραση, διαταραχές της όρεξης και του ύπνου, έντονο άγχος και μη ισορροπημένη διατροφή που οδηγεί σε έλλειψη βιταμινών και πολύτιμων ιχνοστοιχείων.

Διαβάστε παρακάτω τι οφείλετε να γνωρίζετε για το προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο.

Αρχικά είναι χρήσιμο να γνωρίζετε ότι τα συμπτώματά του μπορεί να ξεκινήσουν 1-2 εβδομάδες πριν από την έναρξη της περιόδου και όχι απλώς 1-2 μέρες πριν από την περίοδο.

Γιόγκα πριν την περίοδοΤα συμπτώματα υποχωρούν στις πρώτες μέρες της περιόδου.

Σε κάποιες γυναίκες το σύνδρομο προκαλεί ελάχιστη ενόχληση, ενώ αντίθετα κάποιες άλλες τις επηρεάζει έντονα στην καθημερινότητά τους.

Μάλιστα στην ίδια γυναίκα τα συμπτώματα κάποιους μήνες μπορεί να είναι έντονα και κάποιους άλλους μήνες να εκδηλώνονται πολύ ήπια ή και καθόλου.

Πιο συγκεκριμένα, από τα συμπτώματα του προεμμηνορρυσιακού συνδρόμου κάποια είναι ψυχολογικά και άλλα σωματικά.

Στα πρώτα ανήκουν η μελαγχολική διάθεση, η ευερεθιστότητα, τα ξεσπάσματα, το άγχος, η σύγχυση, η απομόνωση, η αδυναμία συγκέντρωσης, η αϋπνία ή αντίθετα η υπνηλία και οι αλλαγές στην ερωτική διάθεση.

Στα σωματικά συμπτώματα ανήκουν οι αλλαγές στην όρεξη με χαρακτηριστική την επιθυμία για γλυκά και υδατάνθρακες, το πρήξιμο και ο πόνος στο στήθος, το φούσκωμα στην κοιλιά και η κατακράτηση υγρών, με συνέπεια μια παροδική αύξηση βάρους που υποχωρεί μόλις έρθει η περίοδος, ο πονοκέφαλος, το αίσθημα κούρασης, τα γαστρεντερικά προβλήματα και οι πόνοι στην κοιλιά.

Οι γυναίκες λοιπόν που παρουσιάζουν κάποια από τα παραπάνω ενοχλητικά συμπτώματα μερικές μέρες πριν και κατά τη διάρκεια της περιόδου τους είναι πιθανό να υποφέρουν από προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο.

Ένας έξυπνος τρόπος είναι να καταγράφετε κάθε μήνα τα συμπτώματα, την ένταση και τη διάρκειά τους, ώστε να βρείτε με τη βοήθεια του γυναικολόγου σας λύσεις για να υποφέρετε λιγότερο.

Αν τα συμπτώματα είναι ήπια ως μέτρια, μπορεί να υποχωρήσουν με αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Η τακτική αερόβια άσκηση, η χαλάρωση, το μασάζ, η γιόγκα και ο καλός ύπνος βοηθούν ιδιαίτερα στην καταπολέμηση των συμπτωμάτων.

Όσο για τη διατροφή, θα πρέπει να περιέχει αρκετούς σύνθετους υδατάνθρακες, όπως ψωμί, δημητριακά και ζυμαρικά ολικής άλεσης, καστανό ρύζι και όσπρια.

Ωφέλιμα είναι και τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, όπως τα γαλακτοκομικά που είναι εμπλουτισμένα με ασβέστιο και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Η μείωση των λιπαρών, της ζάχαρης, του αλατιού, της καφεΐνης και του αλκοόλ είναι σημαντική πριν από την περίοδο.

Επίσης, η λήψη βιταμίνης Β6 καθημερινά θεωρητικά βοηθάει, όπως και η λήψη ασβεστίου, μαγνησίου και βιταμίνης Ε.

Αν τα παραπάνω δε βοηθήσουν στην εξάλειψη των συμπτωμάτων ή στη μείωση της έντασής τους, ο γιατρός μπορεί να προτείνει ειδική φαρμακευτική αγωγή για την αντιμετώπισή τους.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φαγούρα στο Στήθος – Ποιες Αιτίες Μπορεί να την Προκαλούν

Πόνοι στον Κόλπο – Αυτές Είναι οι Συχνότερες Αιτίες που τον Προκαλούν

d.tsagkrinos

Τι Είναι η Αιδοιοπλαστική και πότε Είναι Απαραίτητη

Bάνα Νικολαίδου

Οι πιο Συνηθισμένες Παρενέργειες των Αντισυλληπτικών

d.tsagkrinos

Οι 6 Τροφές που Μειώνουν τους Πόνους Περιόδου

d.tsagkrinos

Πόνοι Περιόδου – Ανακουφιστείτε με Φυσικούς Τρόπους

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ