Υγεία & Ομορφιά
Προεμμηνορρυσιακό Σύνδρομο και Συμπτώματα
Φροντίδα για τη Γυναίκα

Προεμμηνορρυσιακό Σύνδρομο και Συμπτώματα

Υπολογίζεται ότι τρεις στις τέσσερις γυναίκες αντιμετωπίζουν έστω κι ένα μικρό πρόβλημα πριν από την περίοδό τους κάθε μήνα, που μπορεί να είναι ψυχολογικό ή σωματικό.

Δεν έχει ακόμα εξακριβωθεί ποια είναι η αιτία που συμβαίνουν όλα αυτά.

Όμως, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που συμβάλλουν στην εκδήλωσή του.

Ρόλο παίζουν αλλαγές στα επίπεδα των ορμονών κατά τη διάρκεια του κύκλου κι αλλαγές στα επίπεδα της σεροτονίνης που προκαλούν μελαγχολία.

Επίσης η κούραση, διαταραχές της όρεξης και του ύπνου, το έντονο άγχος και η μη ισορροπημένη διατροφή που οδηγεί σε έλλειψη βιταμινών και πολύτιμων ιχνοστοιχείων, συμβάλλουν σε προβλήματα πριν την περίοδο.

Διαβάστε παρακάτω τι οφείλετε να γνωρίζετε για το προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο.

Αρχικά είναι χρήσιμο να γνωρίζετε ότι τα συμπτώματά του μπορεί να ξεκινήσουν 1-2 εβδομάδες πριν από την έναρξη της περιόδου κι όχι απλώς 1-2 μέρες πριν από την περίοδο.

Γιόγκα πριν την περίοδοΤα συμπτώματα υποχωρούν στις πρώτες μέρες της περιόδου.

Σε κάποιες γυναίκες το σύνδρομο προκαλεί ελάχιστη ενόχληση.

Αντίθετα, άλλες τις επηρεάζει έντονα στην καθημερινότητά τους.

Συμπτώματα

Μάλιστα στην ίδια γυναίκα τα συμπτώματα κάποιους μήνες μπορεί να είναι έντονα και κάποιους άλλους μήνες να εκδηλώνονται πολύ ήπια ή και καθόλου.

Πιο συγκεκριμένα, από τα συμπτώματα του προεμμηνορρυσιακού συνδρόμου κάποια είναι ψυχολογικά κι άλλα σωματικά.

Στα πρώτα ανήκουν η μελαγχολική διάθεση, η ευερεθιστότητα, τα ξεσπάσματα, το άγχος, η σύγχυση και η απομόνωση.

Μπορεί να υπάρχει αδυναμία συγκέντρωσης, αϋπνία ή αντίθετα η υπνηλία κι αλλαγές στην ερωτική διάθεση.

Στα σωματικά συμπτώματα ανήκουν οι αλλαγές στην όρεξη, με χαρακτηριστική την επιθυμία για γλυκά κι υδατάνθρακες.

Επίσης παρατηρείται πρήξιμο και πόνος στο στήθος, φούσκωμα στην κοιλιά και κατακράτηση υγρών.

Ως συνέπεια υπάρχει μια παροδική αύξηση βάρους που υποχωρεί μόλις έρθει η περίοδος.

Σε μερικές γυναίκες επίσης υπάρχει πονοκέφαλος, αίσθημα κούρασης,  γαστρεντερικά προβλήματα και  πόνοι στην κοιλιά.

Οι γυναίκες λοιπόν που παρουσιάζουν κάποια από τα παραπάνω ενοχλητικά συμπτώματα μερικές μέρες πριν και κατά τη διάρκεια της περιόδου τους είναι πιθανό να υποφέρουν από προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο.

Ένας έξυπνος τρόπος είναι να καταγράφετε κάθε μήνα τα συμπτώματα, την ένταση και τη διάρκειά τους.

Αντιμετώπιση

Έτσι, θα βρείτε με τη βοήθεια του γυναικολόγου σας λύσεις για να υποφέρετε λιγότερο.

Αν τα συμπτώματα είναι ήπια ως μέτρια, μπορεί να υποχωρήσουν με αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Η τακτική αερόβια άσκηση, η χαλάρωση, το μασάζ, η γιόγκα και ο καλός ύπνος βοηθούν ιδιαίτερα στην καταπολέμηση των συμπτωμάτων.

Όσο για τη διατροφή, θα πρέπει να περιέχει αρκετούς σύνθετους υδατάνθρακες, όπως ψωμί, δημητριακά και ζυμαρικά ολικής άλεσης, καστανό ρύζι και όσπρια.

Ωφέλιμα είναι και τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο.

Προτιμήστε τα γαλακτοκομικά, που είναι εμπλουτισμένα με ασβέστιο και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Η μείωση των λιπαρών, της ζάχαρης, του αλατιού, της καφεΐνης και του αλκοόλ είναι σημαντική πριν από την περίοδο.

Επίσης, η λήψη βιταμίνης Β6 καθημερινά θεωρητικά βοηθάει.

Το ίδιο και η λήψη ασβεστίου, μαγνησίου και βιταμίνης Ε.

Αν τα παραπάνω δε βοηθήσουν στην εξάλειψη των συμπτωμάτων ή στη μείωση της έντασής τους, ο γιατρός μπορεί να προτείνει ειδική φαρμακευτική αγωγή για την αντιμετώπισή τους.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα Πάντα για τις Μεθόδους Αντισύλληψης

Ο Έμμηνος Κύκλος της Γυναίκας στα 20, τα 30 και τα 40

Σωστή Φροντίδα της Ευαίσθητης Περιοχής το Καλοκαίρι

Καρκίνος του Μαστού – Αναγνωρίστε τα Προειδοποιητικά Σημάδια

Κολπική Μυκητίαση και Αντιμετώπιση

Χτενίσματα που Καταστρέφουν τα Μαλλιά