Υγεία & Ομορφιά
Οι Καταναλωτές Είναι Πρόθυμοι να Αλλάξουν τις Διατροφικές Συνήθειές τους για το Περιβάλλον
Οι Καταναλωτές Είναι Πρόθυμοι να Αλλάξουν τις Διατροφικές Συνήθειές τους για το Περιβάλλον
Επικαιρότητα

Οι Καταναλωτές Είναι Πρόθυμοι να Αλλάξουν τις Διατροφικές Συνήθειές τους για το Περιβάλλον

Οι περισσότεροι από τους ευρωπαίους καταναλωτές είναι πρόθυμοι να μεταβάλουν τις διατροφικές συνήθειές τους υπέρ μίας πιο βιώσιμης διατροφής, όμως οι τιμές και οι περιορισμένες επιλογές εμποδίζουν αυτήν την εξέλιξη, τεκμηριώνει μία μελέτη που δημοσίευσε εχθές το Ευρωπαϊκό Γραφείο Ενώσεων Καταναλωτών (Beuc).

Οι Καταναλωτές Είναι Πρόθυμοι να Αλλάξουν τις Διατροφικές Συνήθειές τους για το Περιβάλλον

Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες διαβεβαιώνουν πως η προστασία του περιβάλλοντος έχει επηρεάσει τις διατροφικές τους συνήθειες, «εν μέρει» για το 42,6% και «πολύ» για το 16,6%, σύμφωνα με την έρευνα, η οποία διενεργήθηκε σε 11 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και σε δείγμα περίπου 1.000 ερωτηθέντων κάθε φορά.

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους ιταλούς, πορτογάλους, ισπανούς, αυστριακούς και σλοβένους καταναλωτές και λιγότερο για το Βέλγιο, τη Λιθουανία, την Ολλανδία και τη Σλοβακία, που μαζί με τη Γερμανία και την Ελλάδα, συμμετείχαν στην προσπάθεια αυτή της καταγραφής των τάσεων.

Αλλά όσο κι αν έχουν οι ίδιοι τη βούληση να αλλάξουν, οι καταναλωτές «τείνουν να υποτιμούν τον αντίκτυπο των δικών τους διατροφικών συνηθειών στο περιβάλλον».

Πάνω από το 63% των ερωτηθέντων δεν συμφωνούν με την άποψη ότι αυτό που τρώνε έχει αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και λιγότεροι από τους μισούς (48%) θεωρούν πως τα διατροφικά τους ήθη έχουν τουλάχιστον έναν εξίσου σημαντικό αντίκτυπο όσο και η χρήση αυτοκινήτου.

Εντούτοις, για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπενθυμίζει η Beuc, «η διατροφική κατανάλωση κατ’ ουσίαν αποτελεί την κύρια πηγή για τις αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον που δημιουργείται από τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά και ακολουθούν η κατοικία (ιδίως η θέρμανση) και οι μετακινήσεις (κατά κύριο λόγο η χρήση ΙΧ αυτοκινήτων)».

Για τους περισσότερους καταναλωτές, το κύριο εμπόδιο για την αλλαγή είναι η τιμή, αλλά επίσης «η έλλειψη γνώσεων, η ασαφής ενημέρωση και οι περιορισμένες επιλογές».

Η μελέτη αφιερώνει μεγάλο τμήμα της και στην κατανάλωση κόκκινου κρέατος στην ΕΕ.

Μεταξύ των ερωτηθέντων, ο ένας καταναλωτής στους τρεις δηλώνει πρόθυμος να μειώσει την κατανάλωση κρέατος, με μόνη εξαίρεση την Ιταλία, τη μόνη από τις 11 χώρες της έρευνας όπου η αναλογία όσων δηλώνουν ότι θα επιθυμούσαν να μειώσουν την κατανάλωσή του (45,1%), ξεπερνά εκείνους που δηλώνουν πως δεν το θέλουν (26%).

Ως ερμηνεία, η Beuc προβάλλει ότι πάνω από το 40% των ερωτηθέντων δηλώνει πως ήδη έχει προσπαθήσει να σταματήσει (6,2%) ή να μειώσει (35,4%) την κατανάλωση του κόκκινου κρέατος.

Οι καταναλωτές που είναι πιο πρόθυμοι να μειώσουν την κατανάλωση κόκκινου κρέατος εντοπίζονται στην Ιταλία, την Πορτογαλία, την Αυστρία και την Ισπανία, ενώ οι πιό απρόθυμοι είναι στην Λιθουανία, την Ελλάδα, τη Σλοβακία και τη Σλοβενία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έναν Χρόνο Μετά, οι Αγορές Είναι Γεμάτες στην Κινεζική Πόλη όπου Εμφανίστηκε η COVID-19

Αυτή Είναι η Διατροφή που Συμβάλλει στη Μακροζωία Σύμφωνα με τους Επιστήμονες

a.alefragkis

Τι Ισχύει για τους Κανόνες Υγιεινής και την Απολύμανση

Οι Νέοι Ηλικίας 30 έως 39 Ετών Μπορούν να Κλείνουν Ραντεβού για Εμβολιασμό από τη Μ. Τρίτη

Ακολουθήστε Μας και στα Κοινωνικά Δίκτυα του Υγεία και Ομορφιά

yoadmin

Κορωνοϊός – Εμβόλιο Κατά του Ιού

yoadmin

Νέα Γoνιδιακή Θεραπεία Φαίνεται να Μείωσε Μόνιμα την Κακή Χοληστερίνη και τα Τριγλυκερίδια

yoadmin

Marathon Expo – Στην Τελική Ευθεία η Μεγαλύτερη Έκθεση Αθλητισμού – Διατροφής – Υγείας & Αθλητικού Τουρισμού

Covid-19: Νεότερα Δεδομένα από την Ανάπτυξη Εμβολίων

yoadmin

Οι Χώροι με τον Μεγαλύτερο Κίνδυνο Μετάδοσης του Κορωνοϊού

Κορωνοϊός – Οι Λόγοι Ανησυχίας

yoadmin

Έμμηνος Ρύση – Οι Ακανόνιστοι Κύκλοι Συνδέονται με Αυξημένο Κίνδυνο Πρόωρου Θανάτου