Υγεία & Ομορφιά
Image default
Κατάθλιψη-Άγχος-Στρες

Μπορεί ο Διαλογισμός να Θεραπεύσει την Κατάθλιψη;

Η κατάθλιψη είναι μια σοβαρή ασθένεια.

Εκτός από τη λήψη αντικαταθλιπτικών φαρμάκων, η αλλαγή της νοητικής σας κατάστασης και ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνεστε τα εξωτερικά συμβάντα μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης επεισοδίων κατάθλιψης.

Εκτός αυτών, ο διαλογισμός μπορεί να είναι εξίσου χρήσιμος, καθώς βοηθάει στο να δείτε τα πράγματα από διαφορετική σκοπιά…

Μπορεί ο Διαλογισμός να Θεραπεύσει την Κατάθλιψη;

Μια σοβαρή ασθένεια

Η κατάθλιψη είναι μια πραγματική ασθένεια, με την έννοια ότι απαιτεί πλήρη υποστήριξη με τον κίνδυνο να γίνει σοβαρή, ακόμη και θανατηφόρα.

Στην πραγματικότητα, η κατάθλιψη προκαλεί μια κατάσταση έντονης και διαρκούς θλίψης, που σχετίζεται με την ανηδονία, έναν όρο που δηλώνει την ολική απώλεια κάθε επιθυμίας (σεξουαλική, επιθυμία για φαγητό, παιχνίδι, αθλητισμός, παρακολούθηση τηλεόρασης κ.λπ.).

Τα άτομα που πάσχουν από κατάθλιψη αισθάνονται κενά συναισθημάτων, απελπισμένα.

Πολλά άλλα συμπτώματα είναι: δυσκολία συγκέντρωσης, εξασθένηση της μνήμης, έλλειψη ενθουσιασμού, απάθεια, διαταραχές του ύπνου, αλλαγές στην όρεξη κ.λπ.

Αυτές οι εκδηλώσεις αντιπροσωπεύουν μια σημαντική αιτία αναπηρίας.

Όμως, η κατάθλιψη είναι επίσης γνωστό ότι αυξάνει τον κίνδυνο αυτοκτονίας και ως εκ τούτου, τη θνησιμότητα.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), το 5% των ανθρώπων στις βιομηχανικές χώρες πάσχουν από κατάθλιψη και το 17%, ή ένας στους έξι, θα επηρεαστεί από ένα επεισόδιο κατάθλιψης τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του.

Ποιες λύσεις υπάρχουν κατά της κατάθλιψης;

Για τη θεραπεία της κατάθλιψης, τα αντικαταθλιπτικά λειτουργούν.

Στοχεύουν στην αποκατάσταση της ισορροπίας στον εγκέφαλο μεταξύ ορισμένων νευροδιαβιβαστών, ωστόσο συχνά προκαλούν παρενέργειες.

Οι ψυχοθεραπείες είναι επίσης αποτελεσματικές και συχνά συνδυάζονται με αντικαταθλιπτική θεραπεία.

Το πλεονέκτημά τους είναι ότι ενεργούν στον τρόπο σκέψης ή στη συμπεριφορά των ατόμων μέσω γνωστικών και συμπεριφορικών θεραπειών.

Στην ουσία, η ψυχοθεραπεία βοηθάει αυτά τα άτομα να μάθουν εκ νέου έναν θετικό τρόπο λειτουργίας και σκέψης.

Ωστόσο, ένα σημαντικό πρόβλημα της κατάθλιψης είναι ο κίνδυνος υποτροπής.

Στην πραγματικότητα, θεωρείται ότι μετά την κατάθλιψη, οι μισοί ασθενείς υποτροπιάζουν εντός ενός έτους.

Μετά από δύο επεισόδια κατάθλιψης, αυτό το ποσοστό υποτροπής αυξάνεται στο 70% ή ακόμη και στο 90% μετά από τρία επεισόδια.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, η γνωστική συμπεριφορική θεραπεία σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο υποτροπής.

Ταυτόχρονα, τα στοιχεία επιβεβαιώνουν και τη δύναμη του διαλογισμού.

Μπορεί ο Διαλογισμός να Θεραπεύσει την Κατάθλιψη;

Οι τρεις τύποι διαλογισμού

• Διαλογισμός ή εστιασμένη προσοχή: οπουδήποτε βρισκόμαστε, διαλέγουμε μια άνετη στάση, εστιάζουμε το μυαλό μας στην παρούσα στιγμή και αναπτύσσουμε εγρήγορση.

• Διαλογισμός με πλήρη ενσυνείδηση: αναπτύσσει μια πιο ουδέτερη συνειδητοποίηση των συναισθημάτων, των σκέψεων και των αισθήσεων, έτσι ώστε να είναι πάντα ελεγχόμενα.

Σε αυτόν τον τύπο διαλογισμού απλά παρατηρούμε τα συναισθήματά μας, χωρίς να εστιάζουμε σε τίποτα ειδικότερα.

Είμαστε στην παρούσα στιγμή, αλλά χωρίς κρίση.

• Διαλογισμός με συμπόνια και αλτρουισμό: δεν επικεντρωνόμαστε στον εαυτό μας για να αναπτύξουμε συμπόνια και αλτρουισμό.

Διαλογισμός με πλήρη ενσυνείδηση: αποτελεσματικός κατά της κατάθλιψης και των υποτροπών

Όσον αφορά την κατάθλιψη, ο διαλογισμός με πλήρη ενσυνείδηση (ο οποίος έχει ήδη αποδείξει την αποτελεσματικότητά του στη θεραπεία του στρες) δίνει καλά αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένης της πρόληψης των υποτροπών.

Κατά τη διάρκεια των συνεδριών, των οποίων οι ασκήσεις είναι εμπνευσμένες από τη γιόγκα και τον Βουδισμό, μαθαίνουμε να μένουμε στο παρόν, να διαχειριζόμαστε τα εμπόδια, να φροντίζουμε τον εαυτό μας, να αποδεχόμαστε ότι οι σκέψεις δεν είναι γεγονότα, να διαχειριζόμαστε τις διαθέσεις μας κ.λπ.

Ο κεντρικός στόχος είναι να εγκαταλείψουμε: να αποδεχτούμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας με καλοπροαίρετο τρόπο, χωρίς να επιδιώξουμε να τα κρίνουμε ή να τα ελέγξουμε.

Η αποδοχή αντικαθιστά τη λογική ότι πρέπει να αναζητήσετε τις αιτίες της δυστυχίας σας για να ξεφύγετε από την κατάθλιψη.

Αντίθετα, εστιάζουμε στο παρόν που απλώς αφήνουμε τους εαυτούς μας να συλλογιστούν.

Ο διαχωρισμός από τις αρνητικές πτυχές μεταμορφώνει το μυαλό και κρατά την κατάθλιψη μακριά.

Για να ελέγξουν την αποτελεσματικότητα του διαλογισμού στην επίγνωση της κατάθλιψης, οι ερευνητές πραγματοποίησαν ένα πείραμα για να συγκρίνουν τις επιπτώσεις του διαλογισμού με αυτές των αντικαταθλιπτικών.

Το συμπέρασμα είναι ότι ο διαλογισμός είναι εξίσου αποτελεσματικός με τα αντικαταθλιπτικά στην πρόληψη ή την καθυστέρηση των υποτροπών της κατάθλιψης.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θρεπτικά Συστατικά Κατά της Κατάθλιψης

Bάνα Νικολαίδου

Η Μαγεία του Χαμόγελου

yoadmin

Έχετε Άγχος, Στρες ή μια Απροσδιόριστη Ανησυχία

yoadmin

Γιατί τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης Μπορεί να Προκαλούν Πραγματική Συναισθηματική Βλάβη

Περίεργα Σημάδια που Μαρτυρούν ότι Έχετε Άγχος

Μετατραυματικό Στρες – Με Ποια Συμπτώματα Εμφανίζεται και πώς Μπορεί να Αντιμετωπιστεί

d.tsagkrinos

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ