Υγεία & Ομορφιά
Η Κατανάλωση Λαχανικών Δεν Μειώνει τον Καρδιαγγειακό Κίνδυνο
Επικαιρότητα

Η Κατανάλωση Λαχανικών Δεν Μειώνει τον Καρδιαγγειακό Κίνδυνο

Η συχνή κατανάλωση λαχανικών θεωρείται σημαντική για μία ισορροπημένη διατροφή και για την αποφυγή διαφόρων ασθενειών.

Μπορεί, όμως, πράγματι, να μειώσει και τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου ή καρδιαγγειακού θανάτου;

Τα πορίσματα της έρευνας

Τα δεδομένα δεν επιβεβαιώνουν κάτι τέτοιο, όπως συμπέρανε μία νέα μεγάλη έρευνα από τη Βρετανία και το Χονγκ Κονγκ, η οποία έρχεται να αναιρέσει την καθιερωμένη αντίληψη επί του θέματος.

Η Κατανάλωση Λαχανικών Δεν Μειώνει τον Καρδιαγγειακό Κίνδυνο.Με άλλα λόγια, είναι μικρή η πιθανότητα να μειωθεί ο κίνδυνος ενός θανατηφόρου εμφράγματος ή ενός εγκεφαλικού επειδή κάποιος τρώει πολλά λαχανικά.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων της Οξφόρδης και του Μπρίστολ, καθώς επίσης του Κινεζικού Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ, με επικεφαλής τον επιδημιολόγο δρα Τσι Φενγκ του Τμήματος Υγείας του Πληθυσμού στην Οξφόρδη, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα Επιστήμης της Διατροφής «Frontiers in Nutrition», ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 400.000 ανθρώπους με μέση ηλικία 56 ετών.

Στη διάρκεια των 12 ετών της μελέτης, οι 18.052 ή το 4,5% διαγνώστηκαν με καρδιαγγειακή νόσο, ενώ υπήρξαν 4.406 θάνατοι καρδιαγγειακής αιτιολογίας.

Ανάλυση διατροφικών συνηθειών

Η μελέτη ανέλυσε τις διατροφικές συνήθειες των ατόμων, ειδικά όσον αφορά τη μέση ημερήσια κατανάλωση μαγειρεμένων ή ωμών λαχανικών και μετά έκανε συσχέτιση με την πιθανότητα νοσηλείας ή θανάτου λόγω εμφράγματος, εγκεφαλικού ή άλλου σοβαρού καρδιαγγειακού προβλήματος.

Εκτιμήθηκε αρχικά ότι ο κίνδυνος καρδιαγγειακού θανάτου ήταν περίπου 15% χαμηλότερος για όσους κατανάλωναν τα περισσότερα ωμά λαχανικά σε σχέση με όσους έτρωγαν τα λιγότερα, ενώ τα μαγειρεμένα λαχανικά δεν μείωναν σχεδόν καθόλου τον κίνδυνο.

Όμως, όταν στη συνέχεια ελήφθησαν υπόψη, παράλληλα, διάφοροι άλλοι παράγοντες, όπως η υπόλοιπη διατροφή, κοινωνικο-οικονομικοί παράγοντες, ιατρικοί, συμπεριφορικοί κ.ά., η τελική «ετυμηγορία» των επιστημόνων ήταν ότι το όποιο όφελος ακόμη και των ωμών λαχανικών για την καρδιαγγειακή υγεία σχεδόν εξαφανιζόταν.

Όπως ανέφερε ο Φενγκ, «η μεγάλη μελέτη μας δεν βρήκε στοιχεία για κάποιο προστατευτικό αποτέλεσμα της κατανάλωσης λαχανικών όσον αφορά την καρδιαγγειακή νόσο.

Αντίθετα, η ανάλυσή μας δείχνει ότι το φαινομενικά προστατευτικό αποτέλεσμα είναι πολύ πιθανό πως οφείλεται σε μεροληψία που σχετίζεται με άλλους παράγοντες, όπως την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση και τον τρόπο ζωής».

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στις Δηλώσεις Κατρούγκαλου οι Υγειονομικοί Απαντούν

Eleni Giannopoulou

Μέχρι το Τέλος Μαρτίου θα Μπορούμε να Έχουμε Εμβολιάσει Ολόκληρη την Ηλικιακή Ομάδα από 70 έως 75 Ετών αλλά και τα Άτομα πολύ Υψηλού Κινδύνου

Evi Makavelou

Οι Έγκυες με COVID-19 Είναι Πιθανότερο να Γεννήσουν Πρόωρα

Ο Φαρμακοποιός της Γειτονιάς σου Είναι ο Δικός σου Επιστήμονας Υγείας

Danae Stratiki

Στα Ύψη η Χοληστερίνη μετά το Κύμα της Εορταστικής Διατροφής

admin

Παγκόσμια Ημέρα Ψωρίασης

admin

Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

admin

Καλά Νέα για τους Φίλους του Καφέ!

Ο Εμβολιασμός κατά της Γρίπης Μειώνει τη Θνησιμότητα της Καρδιακής Ανεπάρκειας

admin

Έρευνα – Οι Έλληνες Τρώμε Ανθυγιεινά

admin

Οι Καύσωνες Αυξάνουν την Επιθετικότητα των Ασθενών στα Ψυχιατρεία

Κορωνοϊός – Εκατομμύρια Παραπλανητικές Διαφημίσεις Αφαιρέθηκαν από το Διαδίκτυο

admin
Εγγραφείτε στο Newsletter