Υγεία & Ομορφιά
Image default
Ψυχολογία

Κρίση Μέσης Ηλικίας, Μπορούμε να την Αποφύγουμε;

Διαζύγιο, ανεξαρτησία των παιδιών, αλλαγή του σώματος…

Μετά τα 40 χρόνια, συσσωρεύονται πολλές αλλαγές στη ζωή των ανθρώπων.

Έτσι, είναι η ευκαιρία να κάνουν έναν απολογισμό της ζωής τους.

Ωστόσο, αυτό που ονομάζεται κρίση μέσης ηλικίας συχνά δεν είναι αναπόφευκτο.

Μάλιστα, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, αρκετοί άνθρωποι υποφέρουν από σοβαρή κατάθλιψη.

Κρίση Μέσης Ηλικίας, Μπορούμε να την Αποφύγουμε;

Οι γυναίκες φαίνεται να επηρεάζονται περισσότερο

Η γήρανση είναι κάτι που κανείς δεν μπορεί να αποφύγει.

Με τα χρόνια, το σώμα χάνει τη σφριγηλότητά του και γίνεται πιο χαλαρό.

Οι ρυτίδες κάνουν την εμφάνισή τους και η ζωτικότητα μειώνεται.

Από αυτή την άποψη, το πέρασμα του χρόνου είναι αναμφίβολα πιο σκληρό για τις γυναίκες – είτε για σωματικούς λόγους (εγκυμοσύνη, θηλασμός, κ.λπ.), είτε για κοινωνικούς.

Οι γυναίκες οδεύουν σταδιακά προς το τέλος της ικανότητάς τους να αναπαραχθούν, χωρίς να βρίσκονται ακόμη σε εμμηνόπαυση.

Ίσως αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο γυναικείος πληθυσμός επηρεάζεται λίγο περισσότερο από την κρίση της μέσης ηλικίας.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι άντρες γλιτώνουν.

Βλέπουν επίσης την εμφάνιση διαταραχών – ειδικότερα σεξουαλικών – με τις οποίες δεν είχαν έρθει ποτέ πριν αντιμέτωποι.

Μια περίοδος μεγάλης αναταραχής

Δεν είναι μόνο στο φυσικό επίπεδο που γίνεται αισθητή η μέση ηλικία, καθώς μετά τα 40-45 χρόνια είναι η εποχή της μεγάλης αναταραχής.

Τα παιδιά αφήνουν την οικογενειακή προστασία για να αποκτήσουν την ανεξαρτησία τους.

Το γονικό ζευγάρι γίνεται και πάλι συζευκτικό ζευγάρι, το οποίο ίσως είχε μπει στην άκρη για τη φροντίδα των παιδιών.

Είναι λοιπόν απαραίτητο να βρεις τον εαυτό σου αλλά επίσης, μερικές φορές, να διαχωρίσεις κάποια πράγματα.

Είναι μια επικίνδυνη περίοδος εξωσυζυγικών σχέσεων, γιατί συχνά οι άνθρωποι αναρωτιούνται για τη σχέση τους.

Ταυτόχρονα, πρέπει να αναθεωρήσουν τον ρόλο τους ως γονείς.

Η κρίση δεν είναι συστηματική

Όλα τα παραπάνω στοιχεία υπάρχουν για να αποσταθεροποιήσουν ένα άτομο.

Αυτή η συσσώρευση μπορεί να μας αποδυναμώσει ακόμη περισσότερο, καθώς δεν έχουμε πάντα τις απαντήσεις στα εσωτερικά μας ερωτήματα.

Έτσι, η κρίση εμφανίζεται όταν αυτή η μετάβαση δεν πηγαίνει καλά.

Μια αμερικανική μελέτη έδειξε ότι μόνο το 8% των ανθρώπων υποφέρουν πραγματικά από αυτήν.

Το να νιώθεις διαφορετικά και να αρχίσεις να σκέφτεσαι τα πράγματα είναι, στην πραγματικότητα, φυσιολογική αντίδραση στις αλλαγές που επέρχονται.

Μάθετε πώς να κάνετε ένα βήμα πίσω

Η μετάβαση μπορεί, στην πραγματικότητα, να αντιπροσωπεύει μια ευκαιρία: το να κάνετε ένα βήμα πίσω, κάτι που μπορεί να είναι πραγματικά ωφέλιμο όλο αυτό που συμβαίνει.

Συνοψίζοντας, η ιδέα είναι να βρείτε την εσωτερική σας πυξίδα και να βρείτε μια δημιουργική λύση στα ερωτήματά σας.

Δεδομένου ότι η μετάβαση θα συμβεί, είναι καλό να την προσεγγίσετε με ευφυΐα και συνειδητοποίηση.

Είναι καιρός να σταματήσετε να προσαρμόζετε τη ζωή σας σύμφωνα με αυτό που οι άλλοι περιμένουν από εσάς.

Αλλά αυτή η συμβουλή εγείρει ένα ερώτημα: πώς διακρίνεις τον εαυτό σου ανάμεσα σε αυτό που θέλεις και σε αυτό που απαιτούν οι άλλοι;

Για να γίνει αυτό, πρέπει να κοιτάξετε προσεκτικά τι συμβαίνει μέσα σας.

Κρίση Μέσης Ηλικίας, Μπορούμε να την Αποφύγουμε;

Οι τέσσερις τομείς ανάπτυξης που πρέπει να εξερευνήσετε

Ο πρώτος άξονας που πρέπει να εξετάσετε είναι τι πηγαίνει καλά στη ζωή σας και θέλετε να το διατηρήσετε.

Αυτά τα πράγματα δεν πρέπει να αλλάξουν, επειδή σας κάνουν ευτυχισμένο.

Αυτές οι πηγές εκπλήρωσης αποτελούν, εν μέρει, τον «βορρά» της εσωτερικής πυξίδας.

Αλλά αυτό μπορεί να χρειαστεί κάποια προσαρμογή.

Αυτές οι απαραίτητες προσαρμογές αποτελούν τη δεύτερη γραμμή σκέψης.

Πρόκειται για πράγματα που είναι ωραία αλλά πρέπει να βαθμονομηθούν επειδή δεν σας ταιριάζουν ακριβώς.

Οι κανόνες που εφαρμόζετε στο πρώτο μισό της ζωής δεν προσαρμόζονται πάντα στο δεύτερο μέρος της.

Ένας συντηρητικός γονέας, για παράδειγμα, θα πρέπει να προσαρμόσει τη σχέση του με τους απογόνους του – να γίνει ανεξάρτητος.

Μόλις ολοκληρωθεί αυτό το έργο, φτάνει η στιγμή του αποκλεισμού.

Σε αυτή τη φάση, λαμβάνουμε την απόφαση να σταματήσουμε ορισμένους τρόπους λειτουργίας, να θέσουμε τέρμα σε συμπεριφορές που δεν θέλουμε πλέον να ακολουθούμε.

Εάν το ζήτημα σχετίζεται με γάμο ή επαγγέλματα, μπορεί να χρειαστεί ακόμα χωρισμός ή απομάκρυνση από την εργασία.

Τέλος, τίθεται το ζήτημα του ορισμού του τι θέλετε να εισάγετε στη ζωή σας για να αποκτήσει περισσότερο νόημα.

Μπορεί να είναι εθελοντισμός, για παράδειγμα, αλλά και δραστηριότητες αναψυχής.

Οι κλάδοι που θα σας βοηθήσουν

Για να πετύχετε σε αυτό το έργο του αναπροσδιορισμού, το να γνωρίζετε πώς να αποστασιοποιηθείτε είναι απαραίτητο.

Ορισμένοι κλάδοι συμβάλλουν ιδιαίτερα στην επίτευξη αυτού: αυτά που είναι γνωστά ως «σώμα και μυαλό».

Συνιστώνται για παράδειγμα διαλογισμός, γιόγκα, ασκήσεις αναπνοών κ.λπ.

Αυτές οι πρακτικές καθιστούν δυνατή την χαλάρωση της ψυχικής διέγερσης και τη σκέψη με μεγαλύτερη διαύγεια του μυαλού.

Η γιόγκα, για παράδειγμα, βοηθά στην καλύτερη κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του σώματός σας, ενώ ο διαλογισμός σας επιτρέπει να ρίξετε μια άλλη ματιά στο μυαλό σας και στη διαχείριση των συναισθημάτων σας.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αναβλητικότητα – Πού Οφείλεται και με Ποιους Τρόπους Μπορείτε να την Μετριάσετε

Καλοκαίρι και Ψυχολογία – Πώς η Ζέστη Επηρεάζει τη Διάθεσή μας

d.tsagkrinos

Αυτές Είναι οι Τροφές που Προκαλούν τον Μεγαλύτερο Εθισμό

d.tsagkrinos

Προβλήματα Ύπνου και Ταξίδια

Bάνα Νικολαίδου

Άτυπη Κατάθλιψη – Συμπτώματα και Τρόποι Εκδήλωσής της

Editor7 pharma

7 Τρόποι για να Kοιμόσαστε Nωρίτερα

Editor7 pharma

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ