Υγεία & Ομορφιά
Αντιμετωπίστε τις κρίσεις θυμού
Ψυχολογία

Κρίσεις Θυμού – Τρόποι Αντιμετώπισης

Δεν είναι ασυνήθιστο για άτομα που έχουν διαταραχή πανικού, αγοραφοβία ή άλλη αγχώδη διαταραχή να βιώνουν απογοήτευση λόγω της κατάστασής τους.

Μπορεί να κατηγορήσετε τον εαυτό σας ή τους άλλους για την κατάστασή σας.

Έτσι κλιμακώνεται περαιτέρω η αίσθηση του θυμού και της αγανάκτησής σας.

Μερικές φορές αυτή η απογοήτευση μπορεί να εξελιχθεί σε θυμό για τον εαυτό σας, θυμό για την κατάστασή σας ή θυμό προς τους άλλους.

Συμπτώματα κρίσεων θυμού

Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα είναι οι πόνοι στο στήθος, σφίξιμο ή δυσφορία.

Επίσης η ζαλάδα, ο υπερβολικός ιδρώτας, ο φόβος μη χαθεί ο έλεγχος και ο γρήγορος χτύπος της καρδιάς, χαρακτηρίζουν πολλές φορές αυτές τις κρίσεις.

Ένα άτομο σε κρίση θυμού μπορεί να επιτεθεί σε άλλους, να τρέμει, να δυσκολεύεται στην αναπνοή και να έχει έντονο άγχος και φόβο.

Μια κρίση θυμού παράγεται από ξαφνικές και έντονες σωματικές και συναισθηματικές αισθήσεις.

Συμβαίνουν συνήθως σε καταστάσεις στις οποίες ένα άτομο αισθάνεται συναισθηματικά παγιδευμένο.

Πολλά πράγματα μπορούν να προκαλέσουν κρίσεις θυμού.

Για παράδειγμα το άγχος, τα οικονομικά ζητήματα, οι εργασιακές και κοινωνικές πιέσεις, τα προβλήματα στην οικογένεια ή τις σχέσεις.

Επίσης η έλλειψη ύπνου, ακόμα και η απογοήτευση λόγω διαταραχής πανικού, αγοραφοβίας ή άλλου τύπου αγχώδη διαταραχή.

Οι κρίσεις θυμού μπορεί επίσης να είναι σύμπτωμα πολλών καταστάσεων υγείας, όπως η κατάχρηση αλκοόλ.

Η κατάχρηση αλκοόλ καθιστά πιο δύσκολο τον έλεγχο των συναισθημάτων σας.

Τα άτομα με ΔΕΠΥ συχνά βιώνουν μεγαλύτερη συναισθηματική ένταση.

Η μανία στη διπολική διαταραχή μπορεί να προκαλέσει υπερβολικό θυμό.

Πολλοί άνθρωποι με κατάθλιψη βιώνουν κρίσεις θυμού ως αποτέλεσμα κοινών ενοχλήσεων.

Επίσης είναι σύνηθες οι άνθρωποι να βιώνουν κρίσεις θυμού μετά την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου.

Ο θυμός μπορεί επίσης να εντείνει και να επιδεινώσει τα συμπτώματα της κρίσης πανικού.

Ασκήσεις χαλάρωσης για τις κρίσεις θυμούΑντιμετώπιση κρίσεων θυμού

Εάν αισθάνεστε ότι αντιμετωπίζετε κρίσεις θυμού και παρεμβαίνουν στη δουλειά ή τις σχέσεις σας, μιλήστε με τον γιατρό ή τον ψυχολόγο σας.

Μαζί μπορείτε να εργαστείτε για να αναπτύξετε ένα σχέδιο διαχείρισης θυμού.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τον εντοπισμό των πυροδοτήσεων, τις συμπεριφορές και τις αντιδράσεις σας και την εκμάθηση και την εξάσκηση τεχνικών χαλάρωσης.

Οι ασκήσεις βαθιάς αναπνοής, ο διαλογισμός και η γιόγκα μπορούν να σας βοηθήσουν.

Ο γιατρός σας μπορεί επίσης να συνταγογραφήσει φάρμακα που θα σας βοηθήσουν να μειώσετε τα συμπτώματά σας.

Ορισμένα φάρμακα, όπως τα αντικαταθλιπτικά, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των κρίσεων πανικού λειτουργούν επίσης για τη διαχείριση των κρίσεων θυμού.

Οι καλές ρουτίνες αυτοεξυπηρέτησης μπορούν επίσης να βοηθήσουν.

Η αυτοφροντίδα μπορεί να περιλαμβάνει την άσκηση και την καλή διατροφή.

Βοηθάει επίσης η διαχείριση των συνηθειών ύπνου σας και η δημιουργία ενός σταθερού δικτύου υποστήριξης.

Η παρακολούθηση τοπικών ή διαδικτυακών ομάδων υποστήριξης και η συνεχής θεραπεία είναι επίσης βιώσιμες επιλογές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κόμπλεξ για το Σώμα και Χαμηλή Αυτοεκτίμηση

Καθημερινές Συνήθειες που «Σκοτώνουν» την Δημιουργικότητά σας

Οι Αρνητικές Επιπτώσεις της Κορτιζόλης στον Οργανισμό

Πώς να Αλλάξετε τη Διάθεσή σας;

Τρόποι για να Αντιμετωπίσουμε τα Αισθήματα Φόβου και Αγωνίας

Κρίση: Κίνδυνος ή Ευκαιρία για Αλλαγή