Υγεία & Ομορφιά
Κοιλιακό Λίπος: Τρόφιμα που Πρέπει να Αποφεύγετε
Gold Δίαιτα Διατροφή Παχυσαρκία Υγεία

Κοιλιακό Λίπος: Τρόφιμα που Πρέπει να Αποφεύγετε

Το κοιλιακό λίπος, όταν είναι πάρα πολύ, είναι παράγοντας καρδιαγγειακού κινδύνου.

Έτσι, τα άτομα που έχουν μεγάλη περιφέρεια μέσης (>88 cm για τις γυναίκες και >102 cm για τους άνδρες), έχουν υψηλότερο κίνδυνο για αυξημένη αρτηριακή πίεση, κακή χοληστερόλη, διαβήτη, ακόμα και καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό επεισόδιο.

Υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα τα οποία όταν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες ή πολύ συχνά, προωθούν τη δημιουργία του κοιλιακού λίπους.

Παρακάτω θα δούμε τις κυριότερες κατηγορίες.

Τυριά

Ενώ έχουν το πλεονέκτημα ότι είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και ασβέστιο, τα τυριά έχουν επίσης πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.

Πρέπει επομένως να καταναλώνονται με φειδώ (όχι περισσότερο από 30 g την ημέρα), επιλέγοντας κατά προτίμηση τα ελαφρύτερα φρέσκα τυριά και εκείνα με μειωμένα λιπαρά.

Αλλαντικά

Κοιλιακό Λίπος: Τρόφιμα που Πρέπει να Αποφεύγετε

Με μέση περιεκτικότητα σε λιπαρά 17%, τα αλλαντικά ευνοούν τη διατήρηση του κοιλιακού λίπους, ειδικά εάν καταναλώνονται συχνά και σε μεγάλες ποσότητες.

Μεταξύ των αλλαντικών με τα περισσότερα λιπαρά, μπορούμε να αναφέρουμε την πάριζα, το μπέικον, τα λουκάνικα, και το σαλάμι.

Ως εκ τούτου, τα συγκεκριμένα αλλαντικά θα πρέπει να αποφεύγονται ή τουλάχιστον να καταναλώνονται λιγότερο συχνά.

Σάλτσες και αλείμματα

Στην αγορά υπάρχουν διάφορες συνθέσεις από σάλτσες και αλείμματα.

Τα γνωστά σε όλους spreads, έχουν πολλές φορές βρεθεί στο στόχαστρο για την υπερβολικά υψηλή περιεκτικότητά τους σε κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη.

Αποτελούν λοιπόν μια θερμιδική «βόμβα» και συντελούν στην αύξηση του κοιλιακού λίπους, ειδικά εάν καταναλώνονται σε περίσσεια.

Επομένως, εάν δεν μπορείτε να περιοριστείτε σε ένα μικρό κουταλάκι μαγιονέζα ή κέτσαπ, είναι προτιμότερο να δοκιμάσετε να τα φτιάξετε μόνοι σας, επιλέγοντας έτσι κάποια πιο υγιεινή και light εκδοχή τους.

Βιομηχανικά αρτοσκευάσματα και μπισκότα

Τα βιομηχανικά προϊόντα, ειδικά τα μπισκότα και τα αρτοσκευάσματα, έχουν την ιδιαιτερότητα να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά μιας συγκεκριμένης κατηγορίας που ονομάζεται trans λιπαρά οξέα, τα οποία βρίσκονται και σε διάφορες αναλογίες στο κρέας και το γάλα.

Τα συγκεκριμένα λιπαρά αυξάνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο, ενώ παράλληλα προάγουν το κοιλιακό λίπος.

Δημητριακά πρωινού

Αποτελούν το αγαπημένο πρωινό των παιδιών, και υπάρχουν σε διάφορες μορφές.

Ωστόσο, τα δημητριακά ρυζιού ή οι νιφάδες καλαμποκιού με σοκολάτα, μέλι ή καραμέλα, έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Έχοντας λοιπόν πολύ υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, προάγουν τον γρήγορο μετασχηματισμό της επιπλέον ζάχαρης που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον οργανισμό σε λίπος, ειδικά στο ήπαρ.

Γλυκά προϊόντα και ζαχαρούχα ποτά

Η ζάχαρη, τα είδη ζαχαροπλαστικής, τα ζαχαρούχα προϊόντα (μπάρες δημητριακών κ.λπ.) και τα εμπορικά ζαχαρούχα ποτά, είναι τρόφιμα που είναι πολύ δημοφιλή σε μεγάλο αριθμό ανθρώπων, ακόμη και εθιστικά για μερικούς.

Ωστόσο, σύμφωνα με μελέτες, εάν καταναλώνονται υπερβολικά και επανειλημμένα, η ζάχαρη που υπάρχει σε αυτά τα προϊόντα προάγει τη συσσώρευση λίπους στο ήπαρ και προκαλεί μη αλκοολούχα λιπώδη ηπατική νόσο.

Βιομηχανικά παρασκευασμένα γεύματα

Τα επεξεργασμένα και βιομηχανικά παρασκευασμένα γεύματα έχουν συχνά το μειονέκτημα ότι περιέχουν μικρή ποσότητα πρωτεΐνης και μεγάλη ποσότητα εξευγενισμένων αμύλων, ανθυγιεινών κορεσμένων λιπαρών, αλατιού, ακόμη και ζάχαρης.

Αποτελούν λοιπόν ιδανικό μείγμα για την προώθηση του κοιλιακού λίπους.

Σνακ, πατατάκια…

Τα διάφορα σνακ και πατατάκια είναι πολύ πλούσια σε υδατάνθρακες (60 έως 65%) αλλά και σε κορεσμένα λιπαρά (20% κατά μέσο όρο).

Είναι πολύ πλούσια σε αλάτι και συντηρητικά, διεγείροντας τους γευστικούς μας κάλυκες, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να σταματήσουμε να τα τρώμε.

Αυτό το εκρηκτικό «κοκτέιλ» είναι ιδανικό για την ανάπτυξη κοιλιακού λίπους!

Εξευγενισμένα προϊόντα με χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες

Τα αποφλοιωμένα ή «λευκά» προϊόντα από τα οποία έχουν αφαιρεθεί ένα μεγάλο μέρος των ανόργανων συστατικών, των βιταμινών και των ινών τους, προτιμώνται από τους κατασκευαστές επειδή διατηρούνται περισσότερο.

Ωστόσο, δεν είναι η καλύτερη επιλογή για την υγεία μας, καθώς προκαλούν υπεργλυκαιμική αντίδραση, δηλαδή αυξάνουν σημαντικά το επίπεδο σακχάρου στο αίμα.

Επιπλέον, λόγω της έλλειψης των φυτικών ινών, αυτά τα προϊόντα είναι λιγότερο χορταστικά, δημιουργώντας αίσθημα πείνας και προάγοντας εν τέλει την αύξηση και τη συσσώρευση του λίπους στην περιοχή της κοιλιάς.

Τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη

Μελέτες έχουν δείξει ότι τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη (ζάχαρη, γλυκά, λευκό ψωμί, δημητριακά πρωινού, ρύζι γρήγορου μαγειρέματος) προκαλούν απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα και της ινσουλίνης.

Ωστόσο, αυτή η ορμόνη που ρυθμίζει το σάκχαρο στο αίμα, προάγει την αποθήκευση λίπους στο σώμα και πιο συγκεκριμένα τη συσσώρευσή του στην κοιλιά.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Σημασία του Πρωινού στη Διατροφή

Τα Υψηλά Επίπεδα Θυρεοειδικών Ορμονών

Αιτίες και Συμπτώματα της Οδυνοφαγίας

7 Λόγοι για να Εντάξετε την Κινόα στη Διατροφή σας

Φλαβονοειδή: Ευεργετικά για την Υγεία

7 Συμβουλές για την Ενίσχυση της Γυναικείας Γονιμότητας