Υγεία & Ομορφιά
Η υγεία της καρδιάς
Καρδιά

Καρδιά – Όλες οι Συνήθειες που τη Βλάπτουν

Η καλή υγεία της καρδιάς εξασφαλίζει τη μείωση του κινδύνου να αντιμετωπίσει κανείς καρδιαγγειακές παθήσεις στο μέλλον.

Πέρα από την κληρονομικότητα, στην οποία δεν μπορούμε να επέμβουμε, υπάρχουν ορισμένες συνήθειες που αν τις αποφύγουμε, θα μειώσουμε τον παραπάνω κίνδυνο.

Αν τις έχουμε, με λίγη προσπάθεια και καλή θέληση θα μπορέσουμε εύκολα να τις αλλάξουμε.

Διαβάστε παρακάτω ποιες είναι αυτές.

Σωματική άσκησηΘεωρούμε ότι είμαστε υπερβολικά νέοι για να ανησυχούμε για την καρδιά μας

Η σωματική άσκηση, η υγιεινή διατροφή και η παρακολούθηση της αρτηριακής πίεσης, της χοληστερίνης και του σακχάρου του αίματος είναι καλές συνήθειες που θα πρέπει να καλλιεργούμε από νωρίς.

Το να περιμένουμε να ανησυχήσουμε αργότερα για την υγεία της καρδιάς μας είναι λάθος.

Καταναλώνουμε πολύ αλκοόλ

Για τους περισσότερους ανθρώπους η κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο δεν αποτελεί πρόβλημα.

Αυτό μεταφράζεται σε ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και δύο για τους άντρες.

Το αλκοόλ όμως με μέτρο μπορεί να ωφελήσει την καρδιά μας και κυρίως το κόκκινο κρασί.

Αντίθετα, αν καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, ορισμένα λιπίδια στο αίμα αυξάνονται, μαζί και η αρτηριακή μας πίεση.

Καθόμαστε υπερβολικά πολλές ώρες

Αν περνάμε μεγάλο ή το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας καθιστοί, αυτό μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα για την καρδιά μας.

Το σώμα πρέπει να παραμένει δραστήριο κατά τη διάρκεια της ημέρας, ακόμα και αν πρόκειται για μικρές δραστηριότητες.

Αν η εργασία μας είναι καθιστική, είναι σημαντικό να κάνουμε μια σύντομη βόλτα τουλάχιστον κάθε μια ώρα για να την καλή κυκλοφορία του αίματος.

Μπορούμε ακόμα και να περπατάμε μέσα στο γραφείο για να τεντωθούμε και να ξεκουράσουμε την πλάτη μας.

Είναι πιο εύκολο από ό,τι νομίζουμε το να παραμένουμε σε κίνηση.

Ακόμα και στο σπίτι μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα εν κινήσει, όπως το να παρακολουθούμε την αγαπημένη μας εκπομπή κάνοντας γυμναστική την ώρα των διαφημίσεων, να μιλάμε στο τηλέφωνο ενώ κινούμαστε στον χώρο, ακόμα και να κάνουμε στατικό ποδήλατο ή διάδρομο.

Η περιφέρεια της μέσης μας είναι πάνω από το φυσιολογικό

Το λίπος που συσσωρεύεται γύρω από την κοιλιά μπορεί να βλάψει πολύ την καρδιά μας.

Το υπερβολικό βάρος αποτελεί ένα προειδοποιητικό σημάδι που δεν θα πρέπει να αγνοούμε.

Τρώμε τα ίδια κάθε μέρα

Το να τρώμε τα ίδια φαγητά κάθε μέρα, είναι μια από τις χειρότερες συνήθειες.

Η μεσογειακή διατροφή μπορεί να μας δώσει αμέτρητες επιλογές στο να συμπεριλάβουμε υγιεινά και γευστικά τρόφιμα στην καθημερινότητά μας.

Τα τρόφιμα της μεσογειακής διατροφής περιέχουν καλά λιπαρά, φυτικές ίνες και θρεπτικές ουσίες που συμβάλλουν στην υγεία της καρδιάς.

Παραμελούμε την ψυχική μας υγεία

Όταν έχουμε μελαγχολία ή κατάθλιψη, μπορεί να είναι δύσκολο να εστιάσουμε στα πράγματα που κάνουν καλό στην υγεία μας, όπως η σωματική άσκηση.

Γι’ αυτό αν έχουμε κατάθλιψη ή αν αισθανόμαστε καταβεβλημένοι και με πολύ άγχος, θα πρέπει να απευθυνόμαστε σε κάποιον επαγγελματία της ψυχικής υγείας.

Η συζήτηση, η σωματική άσκηση, ο διαλογισμός, είναι λύσεις που μπορούν να αντικαταστήσουν τις κακές συνήθειες που επιδεινώνουν την ψυχική μας κατάσταση και επιβαρύνουν την καρδιά μας.

Είμαστε παθητικοί καπνιστές

Το να εισπνέουμε τον καπνό των άλλων μπορεί να είναι πιο βλαβερό από το να καπνίζουμε οι ίδιοι.

Το παθητικό κάπνισμα βλάπτει και την καρδιά και τα αιμοφόρα αγγεία.

Αν ζούμε ή εργαζόμαστε με καπνιστές, θα πρέπει τουλάχιστον να μην καπνίζουν κοντά μας ή στους εσωτερικούς χώρους που μοιραζόμαστε.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Σωστή Μέτρηση της Πίεσης

Καρδιά, το Μυστικό της Καλής Υγείας με Εναλλακτικές Θεραπείες

Τα Συμπτώματα του Προεμφράγματος και η Αντιμετώπισή τους

Ενεργειακά Ποτά και Καρδιακές Παθήσεις

3 Ερωτήματα Σχετικά με την Υπέρταση

Βραδυκαρδία – Συμπτώματα και Αντιμετώπιση