Με τη συνεχή ανάπτυξη της κατηγορίας καλλυντικών προϊόντων για άνδρες, όλο και περισσότεροι ακολουθούν μια τελετουργία ομορφιάς.
Κυρίως, φροντίζουν τα γένια τους, το δέρμα τους, τα μαλλιά τους κτλ.
Τα τελευταία χρόνια, εμφανίζονται όλο και περισσότερες σειρές καλλυντικών προϊόντων ειδικά για τους άνδρες
Στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική, τα καλλυντικά που απευθύνονται σε άνδρες άρχισαν να πρωτοεμφανίζονται τη δεκαετία του ’90.
Μέχρι το 2000 κυριαρχούσε το αποσμητικό, ο αφρός ξυρίσματος και το σαμπουάν.
Έπειτα, μέσα σε μια δεκαετία η αγορά ενισχύθηκε με προϊόντα για τη φροντίδα του προσώπου για τον άντρα.
Από τότε έχει αυξηθεί σταθερά και προσεγγίζει τα 35 δις ευρώ παγκοσμίως και αντιπροσωπεύει το 8% έως και 10% της παγκόσμιας αγοράς καλλυντικών, με την ισχυρότερη ανάπτυξη στην Ασία και την Ινδία.
Στην Ευρώπη, ένας άντρας χρησιμοποιεί 5 έως 6 καλλυντικά την ημέρα, συμπεριλαμβανομένων σαμπουάν, αφρόλουτρου, κρέμας ξυρίσματος κλπ. ενώ στη Νότια Κορέα ο αριθμός είναι 25.
Παράλληλα τα κοινωνικά δίκτυα συνδέονται με αυτές τις αλλαγές συμπεριφοράς:
Περισσότερο από τις γυναίκες, οι άνδρες μαθαίνουν και αγοράζουν σε ηλεκτρονικά καταστήματα ή πηγαίνουν στον δερματολόγο.
Ένας άνδρας, μια γυναίκα – Δύο διαφορετικά δέρματα
Το δέρμα των ανδρών είναι υπό την ορμονική επίδραση της τεστοστερόνης.
Επομένως, είναι παχύτερο στο σύνολό του, αλλά το εξωτερικό στρώμα του δέρματος και της επιδερμίδας – η κερατοειδής στιβάδα – είναι λεπτότερο από εκείνο της γυναίκας και επομένως πιο εύθραυστο.
Αντίθετα, η έκκριση σμήγματος μεγαλύτερη από αυτή της γυναίκας διατηρεί την εξωτερική επιθετικότητα.
Το δέρμα του προσώπου του άντρα είναι επίσης περισσότερο αγγειοποιημένο και το καθιστά πιο ευαίσθητο στο περιβάλλον.
Η επιθετικότητα του καθημερινού ξυρίσματος (3.000 ώρες κατά τη διάρκεια της ζωής) αυξάνει την ευαισθησία του.
Όπως και στις γυναίκες, όλα τα είδη δέρματος (ξηρά, λιπαρά, μικτά ή ευαίσθητα) υπάρχουν στους άντρες.
Αλλά δεν ξέρουν πώς να το εντοπίσουν ακόμα.
Γιατί να μην χρησιμοποιήσετε μια γυναικεία κρέμα;
Πρώτα απ ‘όλα για την υφή της, διότι η γυναίκα προτιμά μια άνετη υφή ενώ ο άντρας θέλει μια αόρατη ενυδάτωση.
Η καθημερινή υγιεινή πρέπει να παραμείνει απλή, αποτελεσματική και ευχάριστη: γι ‘αυτό τα προϊόντα “τρία σε ένα” (πρόσωπο, τριχωτό και σώμα) κέρδισαν την πρώτη θέση.
Δραστικά αντι-φλεγμονώδη, βασικά λιπαρά οξέα, ιχνοστοιχεία, βιταμίνες Β5 και C, μαγγάνιο είναι προϊόντα τα οποία βελτιώνουν την ενυδάτωση και τη διέγερση του κυτταρικού μεταβολισμού.
Η χρονολόγηση της γήρανσης του αρσενικού δέρματος είναι διαφορετική, λόγω της ορμονικής κάλυψης από την προστατευτική τεστοστερόνη.
Η γήρανση του δέρματος είναι επίσης πιο σταδιακή και αρχίζει να εμφανίζεται γύρω στα 50-60 χρόνια της ζωής του άντρα
Το δέρμα του περιγράμματος των ματιών είναι εξαιρετικά λεπτό και εύθραυστο και τα σημάδια της ηλικίας εμφανίζονται κυρίως στην περιοχή αυτή.
Η επιλογή προϊόντων που περιέχουν αμινοξέα, γλυκονικό ψευδάργυρο, μαγγάνιο, μαγνήσιο, βιταμίνες Α, Ε και C και διεγερτικά φυτά όπως ginseng ή ginkgo θα έχουν θετική επίδραση στο αρσενικό δέρμα.
Οι άνδρες παρουσιάζουν επίσης στα πρόσωπά τους σημάδια που προέρχονται από τον τρόπο ζωής τους, όπως έκθεση στον ήλιο και συχνό κάπνισμα.
Σε αντίθεση με ό,τι παρατηρείται στις γυναίκες, οι άντρες έχουν λίγες επιφανειακές ρυτίδες, αλλά πιο βαθιές και κυρίως έντονες γραμμές έκφρασης.