Υγεία & Ομορφιά
Image default
Διατροφή

Ελιές – Γιατί να τις Εντάξετε στη Διατροφή σας

Η ελιά ανήκει στην οικογένεια των Ελαιοειδών, ένα γένος καρποφόρων δέντρων, το οποίο φύεται σε πολλές περιοχές της Ελλάδας.

Από τον καρπό της ελιάς παράγεται το πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά ελαιόλαδο.

Ελαιόδεντρα υπάρχουν και στις υπόλοιπες χώρες της νότιας Ευρώπης, την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία.

Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, η πρώτη ελιά φυτεύτηκε από τη θεά Αθηνά στην Ακρόπολη.

Ο καρπός της ελιάς είναι κυρίαρχο κομμάτι της μεσογειακής διατροφής.

Η ελιά αποτελεί εξαιρετική πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, ενώ παρέχει φυτικές ίνες και μέταλλα στον ανθρώπινο οργανισμό.

Είναι σημαντική πηγή βιταμίνης Ε, η οποία είναι σπουδαίο αντιοξειδωτικό.

Ελιές σε κάθε γεύμαΤα μονοακόρεστα λιπαρά σε συνδυασμό με τη βιταμίνη Ε αποτελούν ασπίδα κατά των καρδιαγγειακών νοσημάτων, των εγκεφαλικών και του καρκίνου.

Οι ελιές επίσης περιέχουν μια γενναία ποσότητα βιταμίνης Α, η οποία παίζει ρόλο στην υγεία των ματιών, ενώ σε συνδυασμό με τη βιταμίνη Ε συμβάλλουν στην καλή υγεία του δέρματος.

Οι ελιές περιέχουν επίσης ποσότητες βιταμινών Β1, Β6 και Β12, οι οποίες βελτιώνουν τη λειτουργία του νευρικού συστήματος και ενισχύουν τον μεταβολισμό.

Ακόμη, περιέχουν σίδηρο που τον χρειάζεται το αίμα, φώσφορο που είναι απαραίτητος για γερά οστά και δόντια και κάλιο.

Η ελιά έχει μέτρια έως υψηλή θερμιδική αξία, αν καταναλωθεί σε αλόγιστες ποσότητες.

Δέκα μικρές ελιές αποδίδουν περίπου 45-50 θερμίδες, δηλαδή μια ελιά έχει κατά μέσο όρο 5 θερμίδες.

Οι θερμίδες αυτές όμως θεωρούνται ελάχιστες αν σκεφτεί κανείς τα οφέλη των μονακόρεστων λιπαρών και τον ρόλο τους στη βελτίωση της διαχείρισης της ινσουλίνης από τον οργανισμό και στην αποτελεσματική διαχείριση του μεταβολισμού της γλυκόζης.

Οι ελιές είναι ίσως η καλύτερη ελληνική υπερτροφή μαζί με το μέλι και γι’ αυτόν τον λόγο θα πρέπει να καταναλώνονται σχεδόν καθημερινά.

Ρυθμίζουν τα επίπεδα της χοληστερόλης, μειώνουν την αρτηριακή πίεση, αποτελούν πηγή φυτικών ινών, έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες, προστατεύουν τις κυτταρικές μεμβράνες, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων σοβαρών ασθενειών, όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ, αυξάνουν τη γονιμότητα και ενισχύουν γενικά το αναπαραγωγικό σύστημα, ενώ ενισχύουν και το ανοσοποιητικό σύστημα.

Το ολεϊκό οξύ είναι ένα μονοακόρεστο λιπαρό, το οποίο ωφελεί την υγεία της καρδιάς.

Οι ελιές περιέχουν πολυφαινόλες και περιορίζουν το οξειδωτικό στρες.

Αν καταναλώνετε λίγες ελιές πριν από το γεύμα σας, μπορεί να δείτε την όρεξή σας να μειώνεται χάρη στα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που περιέχουν.

Οι ελιές στέλνουν σήματα γρήγορου κορεσμού στον εγκέφαλο με αποτέλεσμα να τρώτε λιγότερο.

Συμπερασματικά, η μέτρια κατανάλωση ελιών στα πλαίσια μιας ισορροπημένης μεσογειακής διατροφής αποτελεί σύμμαχο ομορφιάς και καλής υγείας συνολικά.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θρεπτικά Συστατικά Κατά της Κατάθλιψης

Bάνα Νικολαίδου

Αυτές Είναι οι Τροφές που Ανακουφίζουν από τον Πόνο

d.tsagkrinos

Ο Καρκίνος και οι Επικίνδυνες Τροφές

yoadmin

Ανισορροπία Ηλεκτρολυτών στο Σώμα – Συμπτώματα και πώς θα τους Αναπληρώσετε

Bάνα Νικολαίδου

Γάλατα Φυτικής Προέλευσης και οι Διαφορές τους

Bάνα Νικολαίδου

Ο Σημαντικός Ρόλος των Ωμέγα Λιπαρών στην Υγεία μας

yoadmin

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ