Υγεία & Ομορφιά
Image default
Δίαιτα Διατροφή

Ασβέστιο: Σημαντικό για Κάθε Ηλικία

Σύμφωνα με μελέτες, η διατροφική πρόσληψη του ασβεστίου είναι ανεπαρκής.

Οι ελλείψεις εμφανίζονται στην εφηβεία και γίνονται πολύ συχνές στους ηλικιωμένους.

Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορούμε να αυξήσουμε την πρόσληψη ασβεστίου.

Σύμφωνα με μελέτες της Γαλλικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Υγείας (AFSSA), το ποσοστό του πληθυσμού που καταναλώνει λιγότερο από τα 2/3 της συνιστώμενης διατροφικής πρόσληψης ασβεστίου φτάνει το 20% σε άνδρες ηλικίας 18 έως 65, 30% στους εφήβους και τις γυναίκες ηλικίας 18 έως 50, 50% στις γυναίκες άνω των 55 και 75% στους άνδρες άνω των 65 ετών.

Ασβέστιο: Σημαντικό για Κάθε Ηλικία

Ποιος είναι ο ρόλος του ασβεστίου στο σώμα;

Το ασβέστιο, σε συνδυασμό με τη βιταμίνη D, είναι απαραίτητο για το σχηματισμό των οστών και την απόκτηση της μέγιστης οστικής μάζας σε παιδιά και εφήβους, τη διατήρηση της οστικής πυκνότητας και την πρόληψη της οστεοπόρωσης στους ενήλικες και τους ηλικιωμένους.

Ποιες είναι οι συνιστώμενες διατροφικές προσλήψεις ασβεστίου;

Για τα παιδιά 1 έως 3 ετών η συνιστώμενη ημερήσια δόση ασβεστίου είναι 500 mg, ενώ για παιδιά 4 έως 9 ετών ανεβαίνει στα 800 mg την ημέρα.

Οι έφηβοι 10 έως 18 ετών συνιστάται να λαμβάνουν 1.200 mg ασβεστίου την ημέρα, ενώ οι ενήλικες άνω των 18 ετών 900 mg την ημέρα.

Από την άλλη πλευρά, οι έγκυες γυναίκες, κυρίως κατά το 3ο τρίμηνο κύησης και οι θηλάζουσες γυναίκες, έχουν πιο αυξημένες ανάγκες ασβεστίου, γι΄ αυτό και η ημερήσια πρόσληψη ανέρχεται στα 1.000 mg ασβεστίου.

Τέλος, οι γυναίκες άνω των 55 και οι άντρες άνω των 65, συνιστάται να λαμβάνουν 1.200 mg ασβεστίου την ημέρα.

Πού μπορώ να βρω ασβέστιο;

Εάν σας αρέσουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, δεν θα δυσκολευτείτε να καλύψετε τις ανάγκες σας σε ασβέστιο.

Ενδεικτικά, τα 900 mg ασβεστίου μπορούν να ληφθούν για παράδειγμα από 90g τυρί Emmental ή 3 ποτήρια γάλακτος των 250 ml.

Σε περίπτωση που δεν καταναλώνετε γαλακτοκομικά προϊόντα, τα 900 mg ασβεστίου μπορούν να ληφθούν από 900 mg φρούτων και λαχανικών ή 900 g ψωμιού ολικής αλέσεως ή 450 g σολομού.

Πού μπορώ να βρω τη βιταμίνη D;

Η βιταμίνη D λαμβάνεται κατά το 1/3 μέσω της τροφής και τα υπόλοιπα 2/3 λαμβάνονται κατά την έκθεση του δέρματος στον ήλιο.

Όσον αφορά την ποσότητα που λαμβάνεται μέσω της τροφής, τα λιπαρά ψάρια, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και ορισμένα φυτικά έλαια είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνη D.

Ωστόσο, οι μισοί ενήλικες καταναλώνουν λιγότερο από 80 IU την ημέρα βιταμίνης D, δηλαδή κάλυψη που φτάνει μόνο το 40% της συνιστώμενης διατροφική πρόσληψη για ενήλικες.

Από την άλλη πλευρά, κατά την έκθεση του σώματος στον ήλιο, ο οργανισμός συνθέτει βιταμίνη D, με αποτέλεσμα να καλύπτει τα υπόλοιπα 2/3 της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψής της.

Ωστόσο, λόγω της έλλειψης ηλιοφάνειας στις βόρειες χώρες, η ανεπάρκεια της βιταμίνης D σε αυτούς τους πληθυσμούς είναι μεγαλύτερη σε σχέση με άλλους, πιο νότιους πληθυσμούς.

www.y-o.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διατροφικός Αγώνας κατά της Γήρανσης

yoadmin

Η Σωστή Διατροφή πριν την Άθληση

yoadmin

Τα Πολλαπλά Οφέλη που Έχουν οι Σπόροι Chia για τον Οργανισμό μας

a.alefragkis

Πόσο Κάλιο Περιέχουν τα Τρόφιμα;

yoadmin

5 Μαγικές Τροφές για την Κούραση του Φθινοπώρου

yoadmin

Οι Τροφές που Μειώνουν τον Κίνδυνο Εμφάνισης Καρκίνου

a.alefragkis

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ