Υγεία & Ομορφιά
συμβουλές για να μειώσετε τα γκρίζα μαλλιά
Μαλλιά Ομορφιά

Γκρίζα Μαλλιά και Συμβουλές Αντιμετώπισης

Τα γκρίζα μαλλιά δεν εμφανίζονται σε όλους στην ίδια ηλικία.

Σε άλλους μπορεί να εμφανιστούν σε αρκετά νεαρή ηλικία ενώ σε άλλους μπορεί να καθυστερήσουν πολύ.

Αν και η γενετική παίζει σημαντικό ρόλο εδώ, ορισμένες συνήθειες του τρόπου ζωής μπορεί να επιταχύνουν το φαινόμενο.

γκρι τρίχεςΣυνήθως, οι γκρίζες ή οι λευκές τρίχες εμφανίζονται μετά την ηλικία των 30.

Πώς μπορούμε όμως να δράσουμε ώστε να καθυστερήσουμε τον πολλαπλασιασμό τους;

Συνήθειες που επιταχύνουν την εμφάνιση γκρίζων τριχών

Το κάπνισμα είναι ένας βασικός παράγοντας πρόωρης γήρανσης.

Είναι γνωστό ότι το κάπνισμα βλάπτει τα μικρά αιμοφόρα αγγεία και τα μαλλιά είναι τα πρώτα που υποφέρουν.

Από την άλλη, η νικοτίνη δυσκολεύει την κυκλοφορία του αίματος στα τριχοειδή αγγεία που αιματώνουν και τρέφουν τον βολβό της τρίχας και ως εκ τούτου παράγεται λιγότερη μελανίνη.

Η λύση: Η διακοπή του καπνίσματος βοηθά στην προστασία των τριχοειδών αγγείων.

Μια ακόμη συνήθεια που επιταχύνει την εμφάνιση γκρίζων τριχών είναι η έκθεση στον ήλιο.

Όπως και το δέρμα, έτσι και τα μαλλιά μας είναι ευαίσθητα στις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου.

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Nature Medicine έδειξε ότι τα κύτταρα που είναι υπεύθυνα για τον χρωματισμό των μαλλιών μας, τα μελανοκύτταρα, είναι σε θέση να μεταναστεύσουν.

Όταν λοιπόν το δέρμα εκτίθεται στην ηλιακή ακτινοβολία, τα μελανοκύτταρα του τριχωτού της κεφαλής μετακινούνται στην επιδερμίδα.

Η διαδικασία αυτή μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία αποχρωματισμού των μαλλιών.

Η λύση: Η προστασία από τον ήλιο μπορεί να περιορίσει την εμφάνιση των λευκών μαλλιών.

Ο κανόνας είναι απλός!

Η χρήση του κατάλληλου προϊόντος αντηλιακής προστασίας και η ανανέωσή του κάθε δύο ώρες, αλλά και η αποφυγή έκθεσης στο ήλιο τις πιο επικίνδυνες ώρες (12μμ έως 4μμ).

Μαλλιά και βιταμίνες

Τα μαλλιά χρειάζονται βιταμίνες για να παραμένουν υγιή.

Η έλλειψη των βιταμινών B6, B12, D, και E προάγει τη γήρανση των κυττάρων που είναι υπεύθυνα για την ανανέωσή και τον φυσικό χρωματισμό τους.

Ειδικότερα, η έλλειψη της βιταμίνης D3 και της βιταμίνη Β12 οδηγεί σε απώλεια της μελανίνης, πρωτεΐνης στην οποία οφείλεται το χρώμα της τρίχας.

Τα μελανοκκύτταρα που παράγουν μελανίνη, έχουν ένα κύκλο ανανέωσης χάρη σε μια «αποθήκη» κυττάρων που βρίσκονται στον βολβό της τρίχας.

Η πρόσληψη ορισμένων βιταμινών βοηθά άμεσα τη ζωτικότητά τους και τη μείωση των γκρίζων μαλλιών.

Η λύση: Η κατανάλωση περισσότερων τροφών πλούσιων σε βιταμίνες Β6 ή Β12 (τόνος, ρεβίθια, στρείδια, σαρδέλες, κ.λ.π.) θα μπορούσε να βοηθήσει τα μαλλιά σας ώστε να διατηρήσουν περισσότερο χρόνο το φυσικό τους χρώμα.

Επιπλέον, οι τροφές αυτές έχουν το πλεονέκτημα ότι είναι επωφελείς για την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος.

Καταπολέμηση του άγχους

Το άγχος έχει συνδεθεί άμεσα με την εμφάνιση γκρίζων μαλλιών.

Τα κύτταρα που είναι υπεύθυνα για τον χρωματισμό των μαλλιών μας σχετίζονται άμεσα με δύο ορμόνες του άγχους, που ονομάζονται ACTH και MSH.

Το «στρες» που προκαλεί αποχρωματισμό των μαλλιών είναι κυρίως φυσικό επακόλουθο, σύμφωνα με διαφορετικές μελέτες.

Η λύση: Υιοθετήστε μια αποτελεσματική στρατηγική για την καταπολέμηση του άγχους.

Υπάρχουν πολλές δωρεάν εφαρμογές που προσφέρουν διαχείριση του άγχους μέσω διαφόρων τεχνικών, όπως του διαλογισμού.

βάψιμο μαλλιώνΌταν όμως εμφανιστούν οι γκρίζες ή άσπρες τρίχες τι μπορείτε να κάνετε;

Φυσικά, μπορείτε να βάψετε τα μαλλιά σας!

Υπάρχει μια τόσο μεγάλη ποικιλία, με διαφορετικές μάρκες βαφών μέσα από την οποία μπορείτε να επιλέξετε την ιδανική βαφή για εσάς!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Tips για το Πιάσιμο των Μαλλιών

Λούσιμο Μαλλιών – Τα Πιθανά Λάθη

Η Σωστή Περιποίηση των Σγουρών Μαλλιών

Συμβουλές για την Απολέπιση Προσώπου

8 Κινήσεις Ομορφιάς πριν Πάτε για Ύπνο

Ρυτίδες και Μυστικά για να τις Αποφύγετε