Διαταραχές Κυκλοφορικού στην Εγκυμοσύνη

Η φλεβική ανεπάρκεια είναι συνηθισμένη σε γυναίκες που διανύουν τη δεύτερη κύηση.

Νιώθουν τα πόδια τους βαριά και κουρασμένα, είτε είναι όρθιες πολλές ώρες είτε όχι.

Υπάρχουν τρόποι και σκευάσματα που μπορούν να βοηθήσουν την έγκυο γυναίκα να αντιμετωπίσει αυτά τα συμπτώματα.

Διαταραχές Κυκλοφορικού στην Εγκυμοσύνη

Φλεβική Ανεπάρκεια Κάτω Άκρων στην Εγκυμοσύνη

Όσο το βάρος του ενδομητρίου αυξάνει, λόγω του συνεχώς αναπτυσσόμενου εμβρύου, προκαλείται δραματική μείωση της καρδιακής παροχής εξαιτίας της συμπίεσης στην οποία υποβάλλεται η μεγάλη κοίλη φλέβα από το αναπτυσσόμενο έμβρυο, η οποία μεταφέρει το αίμα από τα κάτω άκρα στη καρδιά.

Η συμφόρηση των φλεβών οδηγεί σε έξοδο υγρών από τα μικρά αγγεία-τριχοειδή στον περιαγγειακό χώρο.

Τότε εμφανίζεται τοπικό οίδημα στο κάτω ήμισυ του σώματος, στην αρχή πάντα στα πόδια γύρω από τους αστραγάλους, επειδή ακριβώς οι φλέβες εκεί, είναι τόσο χαμηλά και θέλει αρκετή ωστική δύναμη το αίμα για να ανέβει πάνω προς την καρδιά και τους πνεύμονες.

Στους επιβαρυντικούς παράγοντες της κύησης που οδηγούν στην εμφάνιση φλεβικής ανεπάρκειας στα κάτω άκρα έρχονται να προστεθούν και παράγοντες όπως η κληρονομικότητα, η ορθοστασία, η έκθεση στη θερμότητα και την ηλιακή ακτινοβολία κλπ.

Στην πρώτη εγκυμοσύνη υπολογίζεται ότι ένα ποσοστό 10-20% των γυναικών κινδυνεύουν να εμφανίσουν φλεβική ανεπάρκεια. Το ποσοστό αυτό διπλασιάζεται στη δεύτερη εγκυμοσύνη και αυξάνεται με τον ίδιο ρυθμό στις επόμενες κυήσεις.

Θεραπευτική Αντιμετώπιση

Τα φλεβοτονωτικά δεν έχουν επαρκώς αξιολογηθεί για την ασφαλή χρήση τους κατά την εγκυμοσύνη.

Είναι προτιμότερο η έγκυος να χρησιμοποιεί ορθοπεδικά καλσόν διαβαθμισμένης συμπίεσης που αποτρέπουν τη συσσώρευση του αίματος στα κάτω άκρα, απαλλάσσουν από την κούραση των ποδιών και προλαμβάνουν φλεβικές και κυκλοφορικές παθήσεις.

Διαταραχές Κυκλοφορικού στην Εγκυμοσύνη 2

Συμβουλές

• Τακτική άσκηση για να αυξηθεί η αιματική κυκλοφορία.

• Ανύψωση των κάτω άκρων κατά τη νυχτερινή κατάκλιση.

• Χρησιμοποιείτε δροσιστικά gel και δροσερό (όχι όμως παγωμένο νερό) στα πόδια από κάτω προς τα πάνω.

Να Αποφεύγετε

• Κοντές κάλτσες με σφιχτό λάστιχο.

• Ψηλοτάκουνα παπούτσια ή τελείως flat.

• Να είστε όρθια ή να κάθεστε για πολύ ώρα, φροντίστε να κάνετε ενδιάμεσα σύντομους τακτικούς περιπάτους.

• Πολύ ζεστά ντους, τη σάουνα και την έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία.

Πέννυ Λαζογεώργου, Φαρμακοποιός

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.