A+ A A-

Ανακουφίστε τους Πόνους στη Μέση

Οι πόνοι στη μέση δεν γνωρίζουν ηλικία και ταλαιπωρούν όλες τις ηλικίες.

Η οξεία οσφυαλγία (λουμπάγκο) περιγράφεται σαν ένας οξύς πόνος στο κάτω μέρος της μέσης που δεν επιτρέπει σχεδόν καμία κίνηση και είναι συχνή σε νεαρούς ενήλικες.

Βέβαια, η οσφυαλγία μπορεί να είναι και χρόνια ή και υποτροπιάζουσα, με πιθανή αντανάκλαση του πόνου στο πίσω μέρος του μηρού μέχρι το γόνατο.

Μια απλή μυαλγία περιγράφεται με πόνο στα μαλακά μόρια που εκδηλώνεται κυρίως μετά από επίπονη άσκηση του μυός ή τραυματικό σοκ που συχνά συνοδεύεται από αιμάτωμα.

Τι Φταίει

Οι αιτιολογίες είναι ποικίλες: απλός τραυματισμός λόγω απότομης μυϊκής σύσπασης μετά από άθληση, απότομη ασύμμετρη κίνηση ή επίπονη εργασία με βάρη, δυσλειτουργία άρθρωσης στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης λόγω φλεγμονής ή οστεοπόρωσης και φυσικά, στη χειρότερη περίπτωση, μεταστατικός όγκος.

Οι οσφυαλγίες και οι μυαλγίες έχουν συνήθως πολύ κοινότυπα συμπτώματα, αλλά προσοχή, μπορεί να κρύβουν και μία σοβαρή κατάσταση!

Οι πόνοι στη μέση μπορεί επίσης να υποκρύπτουν ένα πρόβλημα στο πεπτικό (πάγκρεας) ή στο ουροποιητικό σύστημα.

Τι Λύσεις Υπάρχουν;

Το πρώτο βήμα είναι να επισκεφθείτε τον φαρμακοποιό σας και εκείνος να σας παρουσιάσει τις διαθέσιμες επιλογές σας, ανάλογα με την περίπτωσή σας.

Μπορεί δηλαδή να πάρετε κάποιο αναλγητικό ή μυοχαλαρωτικό που μειώνει τους πόνους, να κάνετε μια τοπική θεραπεία με αντιφλεγμονώδεις κρέμες, gels ή με κάποια τοπικά θερμαντικά επιθέματα.

Χρήσιμη μπορεί να αποδειχθεί και η κρυοθεραπεία, με τοπικά σκευάσματα που δημιουργούν μια αίσθηση ψύχους, προκαλούν σύσπαση των αγγείων στην πάσχουσα περιοχή και τελικά επιτυγχάνουν τοπική «αναισθησία» στους μυς.

Τέλος, υπάρχει και η ζώνη συγκράτησης που βοηθά στη διατήρηση της οσφυϊκής μοίρας της ράχης σε μια σταθερή θέση, σε περίπτωση έντονου και συνεχούς πόνου, αφετέρου περιορίζει τις απότομες κινήσεις και την επίπονη στάση του σώματος.

Μια θερμοφόρα μπορεί επίσης να σας ανακουφίσει, γιατί η ζέστη βοηθά ιδιαίτερα τις συστολές και συσπάσεις των μυών.

Χρήσιμες Συμβουλές

Σωστή επιλογή κρεβατιού.

Αποφύγετε τα πολύ μαλακά στρώματα.

Τοποθετήστε σανίδες κάτω από το στρώμα σας για να μη βουλιάζει, έτσι ώστε η σπονδυλική σας στήλη να είναι σε θέση ισορροπίας, είτε κοιμάστε ανάσκελα είτε πλάγια.

Φροντίστε την πλάτη σας - ειδικές στάσεις σώματος

Αποφύγετε τις απότομες κινήσεις και μην σηκώνετε μεγάλα βάρη.

Φροντίστε να λυγίζετε πάντα τα γόνατα και να σφίγγετε την κοιλιά πριν σηκώσετε βάρος ή να φοράτε μια ειδική ζώνη συγκράτησης.

Βελτίωση υγείας και μυϊκού τόνου.

Αρχίστε μια ελαφριά άσκηση όταν περάσει ο πόνος, κυρίως ενισχύοντας τους κοιλιακούς και τους ραχιαίους μυς, ασκώντας παράλληλα ελαφρά τάση (ασκήσεις stretching).

Ένας φυσιοθεραπευτής ή γυμναστής είναι το πιο κατάλληλο άτομο για να σας καθοδηγήσει.

Αυξήστε την καθημερινή σας πρόσληψη ασβεστίου (σε περίπτωση υποτροπιάζουσας οσφυαλγίας).

Πότε Πρέπει να Πάτε στον Γιατρό;

Εάν οι πόνοι συνεχίζονται μετά από 48 ώρες, παρά την αγωγή που σας πρότεινε ο φαρμακοποιός σας, πιθανώς να χρειάζεται να επισκεφθείτε τον γιατρό σας για να σας προτείνει και κάποιες φυσιοθεραπείες.

Η επίσκεψη σε γιατρό είναι επίσης απαραίτητη όταν υπάρχουν και άλλα συμπτώματα όπως πυρετός, απώλεια βάρους, δυσκολία στην ούρηση, ναυτία, εμετοί.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.