A+ A A-

Βαριά Πόδια στην Εγκυμοσύνη: Όχι Πια!

Πολλές γυναίκες στην εγκυμοσύνη νιώθουν τα πόδια τους βαριά και κουρασμένα.

Ενδεχομένως, παρουσιάζουν και ευρυαγγείες ή υποφέρουν από πρησμένες γάμπες.

Αν είστε μια από αυτές δείτε τι μπορείτε να κάνετε για να ανακουφιστείτε.

Η φλεβική ανεπάρκεια, όπως αποκαλείται η κατάσταση αυτή είναι πολύ συνηθισμένη, ειδικά σε γυναίκες που διανύουν τη δεύτερη κύηση.

Ας δούμε γιατί συμβαίνει αυτό:

Όσο το βάρος του ενδομητρίου αυξάνει, λόγω του συνεχώς αναπτυσσόμενου εμβρύου, προκαλείται δραματική μείωση της καρδιακής παροχής εξαιτίας της συμπίεσης στην οποία υποβάλλεται η μεγάλη κοίλη φλέβα από το αναπτυσσόμενο έμβρυο, η οποία μεταφέρει το αίμα από τα κάτω άκρα στη καρδιά.

Βαριά Πόδια στην Εγκυμοσύνη: Όχι Πια!

Η συμφόρηση των φλεβών οδηγεί σε έξοδο υγρών (πλάσματος) από τα μικρά αγγεία-τριχοειδή στον περιαγγειακό χώρο.

Τότε προκαλείται τοπικό οίδημα στο κάτω ήμισυ του σώματος, στην αρχή πάντα στα πόδια γύρω από τους αστραγάλους, επειδή ακριβώς οι φλέβες εκεί, είναι τόσο χαμηλά και θέλει αρκετή ωστική δύναμη το αίμα για να ανέβει πάνω προς την καρδιά και τους πνεύμονες.

H κατάσταση αυτή επιβαρύνεται, αν υπάρχει κληρονομικότητα, αν η δουλειά σας απαιτεί ορθοστασία, καθώς και αν εκτίθεστε στη θερμότητα ή την ηλιακή ακτινοβολία.

Στην πρώτη εγκυμοσύνη υπολογίζεται ότι ένα ποσοστό 10-20% των γυναικών κινδυνεύουν να εμφανίσουν φλεβική ανεπάρκεια.

Το ποσοστό αυτό διπλασιάζεται στη δεύτερη εγκυμοσύνη και αυξάνεται με τον ίδιο ρυθμό στις επόμενες κυήσεις.

Αποτελεσματικοί Τρόποι Αντιμετώπισης

• Τα φλεβοτονωτικά σκευάσματα δεν έχουν επαρκώς αξιολογηθεί για την ασφαλή χρήση τους κατά την εγκυμοσύνη.

Βαριά Πόδια στην Εγκυμοσύνη: Όχι Πια!

• Nα χρησιμοποιείτε ορθοπεδικά καλσόν διαβαθμισμένης συμπίεσης που αποτρέπουν τη συσσώρευση του αίματος στα κάτω άκρα, απαλλάσσουν από την κούραση των ποδιών και προλαμβάνουν φλεβικές και κυκλοφορικές παθήσεις.

• Θα βοηθήσουν επίσης η τακτική άσκηση για να αυξηθεί η αιματική κυκλοφορία, η ανύψωση των κάτω άκρων κατά τον νυχτερινό ύπνο και η χρήση δροσιστικών ζελ και δροσερό (όχι όμως παγωμένο νερό) στα πόδια από κάτω προς τα πάνω.

• Να αποφεύγετε τις κοντές κάλτσες με σφιχτό λάστιχο, τα ψηλοτάκουνα παπούτσια ή τα τελείως flat, να μην στέκεστε για πολύ ώρα όρθια ή να μένετε καθιστή και να κάνετε ενδιάμεσα σύντομους τακτικούς περιπάτους.

• Να αποφεύγετε επίσης τα πολύ ζεστά ντους, τη σάουνα και την έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.