A+ A A-

Φυσικές Λύσεις για την Αϋπνία

Αν τα βράδια στριφογυρίζετε στο κρεβάτι και δεν σας παίρνει ο ύπνος με τίποτα, ίσως πρέπει να δοκιμάσετε κάποιες εναλλακτικές λύσεις πριν καταφύγετε στα φαρμακευτικά σκευάσματα.

Οι πιο διαδεδομένες είναι η φυτοθεραπεία, η αρωματοθεραπεία και η ομοιοπαθητική.

Η ένταση και η διάρκεια της αϋπνίας, είναι αυτή που περιγράφει το είδος της.

Με αυτά τα δεδομένα υπάρχουν διάφορα είδη διαταραχών ύπνου:

Η παροδική αϋπνία είναι μια παροδική διαταραχή που αφορά υγιή κατά τα άλλα άτομα και μπορεί να οφείλεται σε σωματικό ή ψυχικό πόνο ή εξ αιτίας περιβαλλοντικών συνθηκών (θόρυβος, αυξημένη θερμοκρασία) και αλλαγή γεωγραφικών μεσημβρινών (Jet lag).

Η βραχυπρόθεσμη αϋπνία, έχει μεγαλύτερη διάρκεια, περίπου 2-3 εβδομάδες και συνήθως συνοδεύεται από στρες και σταματάει όταν το άτομο αντιμετωπίσει την αιτία του προβλήματος.

Η χρόνια αϋπνία είναι αρκετά πιο περίπλοκη μορφή και ενδέχεται να έχει πολύ δυσάρεστες συνέπειες στην ισορροπία του ανοσοποιητικού συστήματος του οργανισμού.

Η υπερυπνία, που μάλλον ορίζεται αυθαίρετα σαν αύξηση κατά 20-30% της κανονικής διάρκειας ύπνου, μπορεί να κρύβει σοβαρή κόπωση, ψυχολογική καταστολή ή νευρολογική πάθηση.

Η ναρκοληψία που είναι μια μορφή διαταραχής άγνωστης αιτιολογίας, χαρακτηρίζεται από σύντομα επεισόδια ανεξέλεγκτης υπνηλίας που μπορούν να συμβούν και κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων του ατόμου.

Οι διαταραχές του ύπνου προκαλούν συμπτώματα κατά την ημέρα, περισσότερο ή λιγότερο ενοχλητικά, που μπορούν να επηρεάσουν την κοινωνική και επαγγελματική ζωή.

Κόπωση, ευερεθιστότητα, έλλειψη εγρήγορσης, είναι τα πιο κοινά συμπτώματα που θα σας κάνουν τη ζωή δύσκολη.

Πριν καταφύγετε στα υπνωτικά φάρμακα που μπορεί να σας δημιουργήσουν εθισμό, συμβουλευθείτε τον ιατρό ή τον φαρμακοποιό σας και δοκιμάστε κάποια εναλλακτική μέθοδο.

Φυτοθεραπεία: Η φυτοθεραπεία είναι μια εναλλακτική προσέγγιση που δεν προκαλεί εθισμό και υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Διαιτητικά συμπληρώματα διατροφής (εκτός από βότανα): Εκτός από τα συμπληρώματα διατροφής με συνδυασμό ψευδαργύρου και βιταμίνης B6 που ενδείκνυνται για το stress και την νευρικότητα, όλα τα συμπληρώματα διατροφής που συντελούν στην απελευθέρωση της μελατονίνης είναι ευεργετικά.

Η έκκριση της μελατονίνης είναι υψηλότερη κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Για το λόγο αυτό η ασυλλόγιστη έκθεση στο φάσμα του μπλε φωτός (όπως λάμπες οικονομίας, κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές κ.λπ.) μπορεί να αλλοιώσει την έκκρισή της.

Η μελατονίνη ενδείκνυται για βραχείας διάρκειας αγωγή παροδικής αϋπνίας που χαρακτηρίζεται από κακή ποιότητα ύπνου, σε άτομα πάνω από 50 ετών και λαμβάνεται 1-2 ώρες πριν την κατάκλιση.

Ομοιοπαθητική: Μιλήστε με τον φαρμακοποιό σας και συμβουλευθείτε τον για το φαρμακευτικό σκεύασμα που πρέπει να πάρετε ανάλογα με τη διαταραχή ύπνου που παρουσιάζετε.

Αρωματοθεραπεία: Προσφέρει τη δυνατότητα των τοπικών εφαρμογών, με τη μορφή του μασάζ, για την προώθηση της χαλάρωσης που διευκολύνει τον ύπνο (αιθέρια έλαια λεβάντας, χαμομηλιού, τριανταφυλλιάς και αμύγδαλου).

Σοφία Τσαλουχίδου, Φαρμακοποιός, Ερευνήτρια LUDES University Lugano
Switzerland & Academy of Nutritional Medicine London.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.