A+ A A-

Προλάβετε την Αφυδάτωση Ενόψει του Καλοκαιριού

Τους θερινούς μήνες που η θερμοκρασία ανεβαίνει κατακόρυφα αυξάνεται ιδιαίτερα και η θερμοκρασία του οργανισμού.

Το σώμα χρησιμοποιεί την εφίδρωση ως ένα μηχανισμό αντιστάθμισης προκειμένου να μειώσει τη θερμοκρασία του.

Συνεπώς, πέρα από τις συνηθισμένες ποσότητες νερού που αποβάλλονται καθημερινά από το σώμα (2-3 lt την ημέρα), αποβάλλονται και επιπλέον ποσότητες νερού μέσω του ιδρώτα.

Όσο λοιπόν ο υδράργυρος παίρνει τα «πάνω» του, τόσο αυξάνεται και ο κίνδυνος αφυδάτωσης.

Για το λόγο αυτό πρέπει να δίνετε ιδιαίτερη προσοχή σε τυχόν συμπτώματα αφυδάτωσης και να φροντίζετε για τη σωστή σας ενυδάτωση, αναπληρώνοντας με το παραπάνω κάθε σταγόνα νερού που χάνεται από το σώμα μέσα στη διάρκεια της ημέρας.

Αναγνωρίστε τα «Σημάδια» της Αφυδάτωσης

Ελέγξτε τακτικά το βάρος σας.

Στην περίπτωση που παρατηρήσετε μεγάλη μείωση στα κιλά σας μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα (1-2 μέρες), η διαφορά οφείλεται αποκλειστικά στο νερό και μαρτυρά ότι έχετε αυξημένη απώλεια υγρών από το σώμα σας.

Μειώστε τις Απώλειες Νερού Από το Σώμα σας

Οι ώρες αιχμής του καλοκαιριού (11.00π.μ -16.00μ.μ) είναι και οι ώρες κατά τις οποίες σημειώνονται οι υψηλότερες θερμοκρασίες.

Στην περίπτωση που δε σας «κρατάει» το σπίτι, φροντίστε τουλάχιστον να φορέσετε το καπέλο, τα γυαλιά σας και να επιλέξετε ανάλαφρα ρούχα για την έξοδό σας.

Αποφύγετε επίσης τους χώρους που δεν αερίζονται καλά και, όσον αφορά το σπίτι σας, κρατήστε τα παντζούρια σας κλειστά στη διάρκεια της ημέρας και ανοίξτε τα παράθυρα το βράδυ που πέφτει η θερμοκρασία του περιβάλλοντος.

Επιπλέον, στην περίπτωση που παίρνετε κάποια φαρμακευτική αγωγή, ζητήστε τη συμβουλή ενός ειδικού, καθώς υπάρχει η πιθανότητα ορισμένα φάρμακα (για παράδειγμα όσα έχουν διουρητικές ιδιότητες) να αυξάνουν τον κίνδυνο αφυδάτωσης.

Κάντε την Ενυδάτωσή σας... Απολαυστική!

Οι συστάσεις για τη σωστή μας ενυδάτωση έχουν γίνει πιο ευφάνταστες και απολαυστικές, αφού είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι το πόσιμο νερό μπορεί να αποτελεί την πρώτη μας επιλογή, δεν είναι όμως και το μοναδικό μέσο ενυδάτωσης.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA), καθώς και το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ενυδάτωσης (European Hydration Institute, EYI), οι ανάγκες του οργανισμού σε υγρά καλύπτονται τόσο από τα τρόφιμα, όσο και από τα ροφήματα.

Πιο συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι τα τρόφιμα όπως τα φρούτα, τα λαχανικά και το γιαούρτι συνεισφέρουν στην κάλυψη των αναγκών του οργανισμού σε νερό κατά 20 με 30%, ενώ το 70-80% του νερού προέρχεται από όλα τα μη αλκοολούχα τα ροφήματα που καταναλώνονται, συμπεριλαμβανομένου και του πόσιμου νερού, όπως το γάλα, ο χυμοί, τα αναψυκτικά, ο καφές και το τσάι.

Τα παραπάνω ποσοστά βέβαια δεν είναι απόλυτα, καθώς εξαρτώνται από το είδος των τροφίμων και των ροφημάτων που θα επιλέξει κανείς να καταναλώσει μέσα στη μέρα του.

Πιείτε Πριν Διψάσετε...

Φροντίστε για τη σωστή σας ενυδάτωση καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και πιείτε νερό ή κάποιο άλλο υγρό, ακόμη και αν δε νιώθετε διψασμένοι.

Θυμηθείτε ότι το αίσθημα της δίψας είναι από μόνο του ένας δείκτης ήπιας αφυδάτωσης.

Επιπλέον, δείξτε ιδιαίτερη προσοχή όταν πηγαίνετε στην παραλία.

Όσο βρίσκεστε μέσα στο υγρό περιβάλλον της θάλασσας, το σώμα «μπερδεύεται» και εσείς δεν αντιλαμβάνεστε ότι αφυδατώνεστε.

Κάντε λοιπόν διαλείμματα από το κολύμπι προκειμένου να ανεφοδιάσετε τον οργανισμό σας με υγρά.

Θυμηθείτε επίσης ότι στην περίπτωση που επιδίδεστε σε θαλάσσια σπορ ή αθλείστε, οι ανάγκες σας σε υγρά αυξάνονται ακόμη περισσότερο.

Ολίνα Ηλιάδου, Φαρμακοποιός (MPharm), Κλινική Φαρμακολόγος (MSc Clinical Pharmacology and Therapeutics)

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.