A+ A A-

Χρήσιμες Συμβουλές για Λιγότερα Κρυολογήματα

Τον χειμώνα, η αλήθεια είναι ότι όσο και αν προσέχουμε, όλο και κάποια γρίπη ή κάποιο κρυολόγημα θα κολλήσουμε, που θα μας ταλαιπωρήσει για αρκετές ημέρες.

Αυτό λοιπόν, που μπορούμε να κάνουμε για να αποφύγουμε τα πολλά κρούσματα, είναι αφενός να θωρακίσουμε τον οργανισμό μας με κάποια συμπληρώματα διατροφής και αφετέρου να ακολουθούμε κάποιους κανόνες υγιεινής.    

1. Σωστό Πλύσιμο Χεριών 

Ειδικά για την υγιεινή στα χέρια πρέπει να τα πλένουμε πολλές φορές την ημέρα, ιδιαίτερα όταν ερχόμαστε σε επαφή με παιδιά, ηλικιωμένους ή ασθενείς.

Το σωστό πλύσιμο των χεριών συνίσταται στη χρήση νερού και ενός υγρού σαπουνιού, τρίβοντας τα χέρια μας για 30 δευτερόλεπτα, χωρίς να παραλείψουμε να καθαρίσουμε τα νύχια, το δέρμα ανάμεσα στα δάχτυλα, στις άκρες των δαχτύλων και τους καρπούς.

Στεγνώνουμε τα χέρια στη συνέχεια με μία καθαρή πετσέτα, αν είναι δυνατόν μιας χρήσης.

Σε περίπτωση απουσίας νερού ή σαπουνιού χρησιμοποιούμε ένα διάλυμα υδροαλκοολικό, κάνοντας τις ίδιες κινήσεις χωρίς να ξεβγάζουμε.

2. Καθαρισμός Μύτης

Για την υγιεινή της μύτης είναι απαραίτητη η ενυδάτωση του βλεννογόνου, διότι η ξηρή ατμόσφαιρα ευνοεί την είσοδο μικροβίων και την εμφάνιση ρινικής καταρροής ή ρινοφαρυγγίτιδας ή ακόμη και ωτίτιδας και βρογχίτιδας.

Η ενυδάτωση του βλεννογόνου της μύτης γίνεται είτε με φυσιολογικό ορό ή με ένα ισοτονικό διάλυμα με βάση το νερό της θάλασσας, πλούσιο σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία, που συμπληρώνουν τη μηχανική δράση της πλύσης.

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η πλύση της μύτης στα βρέφη, διότι σε περίπτωση κρυολογήματος το νεογέννητο δεν γνωρίζει να αναπνέει από το στόμα και έχει δυσκολίες να κοιμηθεί και να φάει.

Το πλύσιμο της μύτης πρέπει να γίνεται πριν από τα γεύματα, διότι αν γίνει μετά, υπάρχει κίνδυνος εμέτου.

3. Καθαρισμός των Αυτιών

Η υγιεινή των αυτιών σαν κίνηση πρόληψης για τις λοιμώξεις του χειμώνα είναι επίσης απαραίτητη παρ' όλο που οι εξωτερικές ωτίτιδες εμφανίζονται κυρίως το καλοκαίρι με τα μπάνια στη θάλασσα.

Οι μπατονέτες πρέπει να χρησιμοποιούνται με πολύ προσοχή αν και είναι πιο ασφαλές να χρησιμοποιούμε με πίεση το νερό στο ντους ή ένα διάλυμα για τα αυτιά 2-3 φορές την εβδομάδα.

4. Μικροί Κανόνες Προφύλαξης

Όταν βήχετε ή φτερνίζεστε καλύπτετε το στόμα και τη μύτη με ένα χαρτομάντηλο μιας χρήσης και κατόπιν πλύνετε τα χέρια σας, αφού το πετάξετε στα σκουπίδια.

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμο χαρτομάντηλο εκείνη τη στιγμή, χρησιμοποιήστε το εσωτερικό του αγκώνα ή το μπράτσο σας.

Αποφεύγετε εναγκαλισμούς, χειραψίες και επισκέψεις σε ασθενείς.

Σε περίπτωση συνύπαρξης στο χώρο με κάποιον ασθενή, χρησιμοποιήστε μια χειρουργική μάσκα.

Αποφεύγετε μέρη με πολυκοσμία και κλειστούς χώρους που δεν αερίζονται σωστά.

Μην χρησιμοποιείτε κοινές πετσέτες και οδοντόβουρτσες στο σπίτι.

Να πλένετε και να απολυμαίνετε επιφάνειες και αντικείμενα που έρχεστε συχνά σε επαφή.

5. Θωρακίστε τον Οργανισμό σας

Αυξήστε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών σε 4 μερίδες ημερησίως τουλάχιστον.

Καταναλώστε ζεστά ροφήματα και χρησιμοποιήστε αλοιφές για εντριβή κατά τη διάρκεια του κρυολογήματος.

Ενισχύστε την άμυνα του οργανισμού σας με κάποια βιταμίνη ή συμπλήρωμα διατροφής που ενισχύει το ανοσοποιητικό.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.