A+ A A-

Τι να Επιλέξουμε στο Γιορτινό Τραπέζι

Τα Χριστούγεννα βρίσκονται προ των πυλών και, λίγο πολύ, όλοι σκεφτόμαστε ήδη τα ρεβεγιόν και τα γιορτινά τραπέζια!

Φίλοι, συγγενείς, πολύ κέφι και φυσικά άφθονο φαγητό, γλυκά και ποτό!

Λίγο η παρέα, λίγο η διάθεση και οι περισσότεροι καταλήγουμε τις ημέρες των εορτών να προσλαμβάνουμε διπλάσια, ακόμα και τριπλάσια ποσότητα θερμίδων από αυτή που χρειαζόματε, υπερ-καταναλώνοντας φαγητό, γλυκά και αλκοόλ!

Το αποτελέσμα; Με το πέρας των εορτών να έχουμε «φορτωθεί» τουλάχιστον 2-3 παραπανίσια κιλά και ο πρωταρχικός μας στόχος για τη νέα χρονιά να είναι η άμεση απώλεια βάρους!

Σαφώς και οι πειρασμοί είναι πολλοί και η ανάγκη για διασκέδαση μεγάλη... υπάρχουν ωστόσο αρκετά tips να μας βοηθήσουν στο να αποφύγουμε την υπερβολική κατανάλωση φαγητού, λιπαρών και θερμίδων και, συγχρόνως, να περάσουμε καλά και να μη «χαλάσουμε» το κέφι μας και την παρέα!

Κυρίως Πιάτο

• Συνοδεύουμε το φαγητό με άφθονη σαλάτα, η οποία να περιέχει, ιδανικά, ποικιλία λαχανικών (σκέτα ή συνδυασμένα με φρούτα ή/και ξηρούς καρπούς).

Προτιμάμε το ελαιόλαδο και ξύδι ή χυμό λεμονιού και αποφεύγουμε τη χρήση διαφόρων salad dressings εμπλουτισμένων με μαγιονέζα.

• Προτιμάμε γαλοπούλα ή χοιρινό και φροντίζουμε να φάμε μία μερίδα (αφού αφαιρέσουμε την πέτσα και το ορατό λίπος, αντίστοιχα).

Η περιεκτικότητα της γαλοπούλας και του χοιρινού κρέατος σε λιπαρά είναι ιδιαίτερα χαμηλή και έτσι, δεν επιβαρύνουμε τον οργανισμό μας με πολλά λιπαρά και θερμίδες.

• Αν πάλι προτιμάμε το αρνί, του οποίου το κρέας είναι περισσότερο λιπαρό, αφαιρούμε την πέτσα και τα ορατά λίπη και διαλέγουμε ένα κομμάτι μαλακό.

• Συνοδεύουμε το κρέας/γαλοπούλα με μία μικρή μερίδα πατάτες, ρύζι ή ψωμί.

• Περιορίζουμε την κατανάλωση γέμισης σε 1-2 κουταλιές σούπας.

• Γεμίζουμε το πιάτο μας μία φορά με ότι επιθυμούμε να φάμε από το τραπέζι/μπουφέ και αποφεύγουμε τα επιπλέον γεμίσματα.

Επιδόρπιο

• Ιδανικό θα ήταν το επιδόρπιο να καταναλωθεί 1-2 ώρες μετά το γεύμα.

• Τα φρούτα είναι η νούμερο ένα επιλογή μας αντί για γλυκό.

• Προτιμάμε τα μελομακάρονα από τους κουραμπιέδες αφού περιέχουν λιγότερα λιπαρά.

• Περιοριζόμαστε στα 1-2 κομμάτια (ανάλογα πάντα και με το μέγεθός τους).

• Αν υπάρχει στο τραπέζι κάποια τούρτα, πάστα ή άλλο «βαρύ» γλυκό καλό είναι να το αποφύγουμε.

Αν πάλι είναι κάτι που το λαχταράμε πολύ μπορούμε να δοκιμάσουμε ένα πολύ μικρό κομμάτι.

Ποτά

• Το κρασί και η μπύρα συνήθως δε λείπουν από το γιορτινό τραπέζι.

Και τα 2 είναι ελαφριά ποτά, χαμηλής θερμιδικής αξίας και μπορούμε να πιούμε 2-3 ποτηράκια, συνοδευόμενα πάντα από νερό!

• Σχετικά χαμηλής θερμιδικής αξίας είναι και ρακί/τσίπουρο αλλά και τα καθαρά ποτά (βότκα, ουίσκι κ.λπ.).

Επειδή είναι πιο δυνατά ποτά προσπαθούμε να μην πιούμε περισσότερα από 2.

• Πίνουμε άφθονο νερό.

Ακόμα και αν συνοδεύουμε το γεύμα μας με κάποιο κρασί ή άλλο ποτό φροντίζουμε να πίνουμε παράλληλα και νερό.

Νηστικό αρκούδι δε χορεύει, όπως λέει η παροιμία, αρά μετά το φαγητό δεν υπάρχει δικαιολογία για να μη χορέψουμε.

Είναι μια καλή ευκαιρία να «κάψουμε» διασκεδάζοντας κάποιες από τις θερμίδες που καταναλώσαμε.

Άλλωστε γιορτές και γλέντι χωρίς τραγουδι και χορό δεν νοούνται…

Καλά Χριστούγεννα & Πρωτοχρονιά!

Ελίνα Ασημακοπούλου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc 
www.elina-diatrofi.gr
Τηλ: 22990 49622, 6937271217

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.