A+ A A-

Μικροδιατροφή και Παιδιά

Ένα παιδί που ακολουθεί μια πλούσια ισορροπημένη διατροφή βρίσκει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά μέσα στο πιάτο του!

Για πολλούς λόγους που δεν σχετίζονται πάντα με τις επιθυμίες των γονιών τους, η καθημερινή διατροφή των παιδιών δεν είναι η ιδανική για την αρμονική τους ανάπτυξη.

Τα μικροθρεπτικά συστατικά είναι απαραίτητα για την ομαλή ανάπτυξη του οργανισμού.

Τα ιχνοστοιχεία, βιταμίνες και μέταλλα παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και τη λειτουργία των κυττάρων όλου του οργανισμού.

Αν το παιδί είναι κουρασμένο, αν αρρωσταίνει συχνά από κρυολογήματα και γενικότερα λοιμώξεις του αναπνευστικού, αν δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί στη μελέτη του ή στο σχολείο, τότε το πιθανότερο είναι να έχει έλλειψη σε κάποια θρεπτικά συστατικά.

Μικροδιατροφή και Παιδιά

Για να αντισταθμίσουν αυτές τις ελλείψεις οι γονείς μπορούν να αναζητήσουν βοήθεια στα συμπληρώματα διατροφής.

Για την Αποφυγή των Λοιμώξεων

Το φθινόπωρο και το χειμώνα για καλύτερη πρόληψη από τις υποτροπιάζουσες λοιμώξεις, η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνετε είναι να «φροντίσετε» το πεπτικό σύστημα του παιδιού σας με τα απαραίτητα προβιοτικά και πρεβιοτικά.

Τα προβιοτικά δίνουν ένα χέρι βοήθειας στα βακτήρια και ενισχύουν τη λειτουργία του εντερικού οικοσυστήματος, όπου συγκεντρώνονται το 60% των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τα πρεβιοτικά με τη σειρά τους, δίνουν την απαραίτητη ενέργεια στα προβιοτικά ώστε να βελτιστοποιήσουν τη δράση τους.

Προβιοτικά

Μπορούμε να τα βρούμε σε συμπληρώματα διατροφής που είναι ειδικά μελετημένα για τα παιδιά και να τους τα δώσουμε αναμειγμένα σε ένα ποτήρι γάλα ή ένα ποτήρι χυμό φρούτων.

Σίδηρος

Χρειάζεται επίσης να ελέγξετε τα αποθέματα σιδήρου στο παιδί με μια απλή εξέταση αίματος που θα σας δείξει τα επίπεδα της φερριτίνης, της αποθήκης Fe, ιδιαίτερα αν το παιδί αποφεύγει να τρώει κρέας και ψάρι.

Ο σίδηρος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στους μηχανισμούς της ανοσίας.

Όταν δεν υπάρχει ισορροπία στο ισοζύγιο του σιδήρου, ο οργανισμός αντλεί το απαραίτητο σίδηρο από τις «αποθήκες» του, με αποτέλεσμα όταν αυτές εξαντληθούν να διαταράσσονται όλες οι μεταβολικές λειτουργίες του οργανισμού.

Η αλήθεια είναι ότι η διατροφή από μόνη της δεν αρκεί για να ισορροπήσει τις χαμηλές τιμές της φερριτίνης.

Ωστόσο, όταν είναι σε μεγαλύτερη ηλικία, οι τροφές πλούσιες σε σίδηρο, όπως είναι οι φακές, το σπανάκι και το συκώτι, σπανίως είναι από τις αγαπημένες τους.

Ψευδάργυρος

Για να αντιμετωπίσουμε την κόπωση στο σχολείο θα πρέπει να ελέγξουμε και τα επίπεδα του ψευδάργυρου.

Ο ψευδάργυρος είναι ένα ιχνοστοιχείο που έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και άμεση αντι-ιική δράση.

Οι μελέτες δείχνουν ότι τα παιδιά σε ένα ποσοστό που κυμαίνεται από το 18 έως το 25% έχουν χαμηλή πρόσληψη ψευδαργύρου, κάτω από τις συνιστώμενες ποσότητες.

Γεγονός που εξηγείται κι από τις πηγές του ψευδαργύρου, οι οποίες είναι τροφές που δεν αρέσουν γενικότερα στα παιδιά: στρείδια, φύτρο σιταριού, συκώτι, και βοδινό κρέας.

Ρωτήστε τον γιατρό σας και δοκιμάστε να θωρακίσετε τον παιδικό οργανισμό με ένα συμπλήρωμα πολυβιταμινών που θα τα διατηρήσει υγιή και γεμάτα ενέργεια στο σχολείο!

Μικροδιατροφή και Παιδιά 2

Για να είναι σε Φόρμα στο Σχολείο

Η βιταμίνη C είναι χωρίς αμφιβολία η πιο απαραίτητη βιταμίνη για να διατηρηθούν τα παιδιά σε φόρμα όλη μέρα.

Βιταμίνη C βρίσκουμε στα φρούτα: πορτοκάλια, μανταρίνια, ακτινίδια ακόμα και λίγα φραγκοστάφυλα μέσα σε ένα γιαούρτι, είναι ιδανικά για το πρωινό τους ή για το απογευματινό σνακ.

Οι διατροφικές μελέτες δείχνουν ότι το 8% των παιδιών δεν λαμβάνουν καθημερινά τη βιταμίνη C που είναι απαραίτητη για την ανάπτυξή τους.

Μην ξεχνάτε ότι πρόκειται για μια βιταμίνη που διεγείρει τα κύτταρα που εμπλέκονται στη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Επάρκεια σε βιταμίνη C σημαίνει ισχυρό ανοσοποιητικό.

Για Καλύτερο Ύπνο και Ανάπτυξη

Είναι γνωστό ότι ο εγκέφαλος μας δεν «κοιμάται» ποτέ, ακόμη κι όταν εμείς κοιμόμαστε εκείνος συνεχίζει να λειτουργεί.

Τις νύχτες ο εγκέφαλος καταγράφει όλα όσα συνέβησαν στη διάρκεια της ημέρας.

Ο νυχτερινός ύπνος επιτρέπει στα παιδιά να «αποθηκεύσουν» όλα εκείνα που έμαθαν μέσα στην ημέρα, αλλά και να μεγαλώσουν πραγματικά: η ορμόνη της ανάπτυξης συντίθεται στη διάρκεια των διαφορετικών φάσεων του βαθύ ύπνου.

Αν όμως έχετε παρατηρήσει ότι το παιδί σας τρώει καλά και παρόλα αυτά δυσκολεύεται να κοιμηθεί ή παραπονιέται ότι δεν κοιμάται καλά το βράδυ, θα χρειαστεί να ελέγξετε τη βιταμίνη D.

Μια τροφή πλούσια σε βιταμίνη D είναι το μουρουνέλαιο αλλά καθώς δεν αρέσει στα παιδιά, ούτε και στους μεγάλους ιδιαίτερα, μπορείτε να δοκιμάσετε να τους δώσετε συκώτι, αυγά και λιπαρά ψάρια, όπως το σκουμπρί, οι σαρδέλες, η πέστροφα, ο σολομός και ο τόνος.

Ωστόσο, σήμερα υπάρχουν και συμπληρώματα μουρουνέλαιου που απευθύνονται στα παιδιά, με υπέροχη γεύση.

Συμβουλευτείτε τον παιδίατρό σας ο οποίος είναι ο πιο κατάλληλος για να σας υποδείξει τις συνιστώμενες ποσότητες βιταμίνης D για το δικό σας παιδί.

Ρίτα Γκατζούλη, Φαρμακοποιός

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο y-o.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.